آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا

  • 10 خرداد 1396 - 16:13
آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا

آمریکا در واکنش به تهدیدهای کره شمالی اقدام به آزمایش سامانه دفاع ضد موشکی خود نموده است. این سامانه برای مقابله با موشک‌های قاره‌پیما ایجاد شده است.

به گزاذش دویچه وله، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری رویترز، ایالات متحده آمریکا موفق شده است کارآیی سامانه دفاع ضد موشکی خود را در برابر موشک‌های قاره‌پیما بیازماید.

روز ۳۱ ماه مه (۱۰ خرداد) خبر آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا از سوی رسانه‌ها منتشر شد. خبری که پیامی روشن برای رهبری کره شمالی داشت.

در جریان این آزمایش، یک موشک قاره‌پیما در حمله‌ای شبیه‌سازی شده توسط این سامانه دفاعی هدف واقع شد و منهدم گشت. هدف قرار دادن موشک‌های قاره‌پیما به واسطه سرعت بالای این موشک‌ها کار بسیار دشواری است.

پرتاب موشک بالستیک

آمریکا اعلام کرده است که سامانه دفاع موشکی مستقر در پایگاه هوایی واندربرگ واقع در کالیفرنیا را علیه پرتاب یک موشک قاره‌پیما مورد آزمایش قرار داده است. این موشک بالستیکی از نقطه‌ای واقع در جزایر مارشال در جنوب آلاسکا شلیک شده بود. بر اساس این خبر، سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا موفق شده است این موشک را منهدم کند.

تنش بین آمریکا و کره شمالی ظرف ماه‌های گذشته افزایش یافته است. کره شمالی به‌رغم هشدارهای بین‌المللی ظرف ماه‌های گذشته بارها اقدام به آزمایش موشکی نموده است. رهبری کره شمالی در عین حال اعلام کرده است که این کشور در حال ساخت موشکی قاره‌پیما با توان تجهیز به کلاهک‌های هسته‌ای است. بر اساس ادعای رهبری این کشور، این موشک‌ها می‌توانند حتی نقاطی از خاک آمریکا را نیز هدف قرار دهند.

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در همایش سران و رهبران کشورهای گروه هفت در ایتالیا کره شمالی را یک “مشکل جهانی” نامید که می‌باید حل شود.

جیم سیرینگ، مدیر سازمان دفاع ضد موشکی آمریکا (MDA) پس از این آزمایش موفقیت‌آمیز، هدف قرار دادن یک موشک قاره‌پیما در حمله‌ای شبیه‌سازی شده را موفقیتی بزرگ ارزیابی کرد و آن را واکنشی به یک “تهدید بسیار واقعی” دانست.

آزمایش سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا از سال ۱۹۹۹ آغاز شده است. آزمایش‌هایی که همواره موفقیت‌آمیز نبوده‌اند. آمریکا از سال ۱۹۹۹ تا کنون ۱۷ بار اقدام به آزمایش سامانه دفاع ضد موشکی خود نموده که تنها ۹ بار آن توام با موفقیت بوده است.

دیدگاه