شورای امنیت سازمان ملل آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد

  • 26 اردیبهشت 1396 - 16:36
شورای امنیت سازمان ملل آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که کره شمالی دیگر نباید آزمایش موشکی و اتمی انجام دهد. بر اساس این بیانیه در غیر این صورت تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع خواهد شد.

به گزارش دویچه‌وله، آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی خشم اعضای شورای امنیت سازمان ملل را برانگیخته است. فرانسوا دلاتره نماینده فرانسه در سازمان ملل گفته شورای امنیت باید در قبال آزمایش‌های اتمی کره شمالی یک واکنش “قوی، سریع و قاطع” نشان دهد.

این شورا در آستانه نشست ویژه‌اش که قرار است روز سه‌شنبه ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) برگزار شود بیانیه‌ای صادر کرده و آزمایش‌های موشکی کره شمالی را نگران‌کننده و سبب افزایش تنش دانسته است.

انتظار می‌رود که در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های سخت‌تری علیه کره شمالی وضع شود.

کره شمالی روز یک‌شنبه گذشته اعلام کرد که یک موشک جدید را آزمایش کرده که قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای سنگین را دارد. پیونگ یانگ همچنین درباره موشک‌های دوربردش به آمریکا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، موشک میان‌برد هوآسونگ ۱۲، توانسته ۷۸۷ کیلومتر را تا ارتفاع بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر طی کند و سپس در دریای ژاپن سقوط کرده است.

این آزمایش موشکی از سوی بیشتر کشورها نقض قطعنامه‌های سازمان ملل علیه کره شمالی برآورد شده که بر اساس آنها آزمایش‌ موشک‌های بالستیک ممنوع شده است.

آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نه تنها قدرت‌نمایی در برابر ایالات متحده امریکا بلکه یک اخطار مستقیم به دولت جدید کره جنوبی محسوب می‌شود.

وضعیت منطقه شبه‌جزیره کره پس از دو آزمایش اتمی و چندین مانور موشکی کره شمالی در سال‌های اخیر به شدت بحرانی است. دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندین بار تهدید کرده که به تنهایی با کره شمالی وارد رودررویی اتمی خواهد شد. او همچنین استفاده از حمله نظامی را منتفی ندانسته است.

دیدگاه