پلیس سوئد تحقیق درباره آتش‌سوزی در بزرگترین مسجد شیعیان را آغاز کرد

  • 11 اردیبهشت 1396 - 19:02
پلیس سوئد تحقیق درباره آتش‌سوزی در بزرگترین مسجد شیعیان را آغاز کرد

پلیس سوئد تحقیق درباره علت آتش‌سوزی بزرگترین مسجد شیعیان در حومه استکهلم پایتخت این کشور را آغاز کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، این آتش سوزی یکشنبه شب ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) رخ داد و به سقف و نمای بیرونی مسجد خسارت عمده وارد کرد. اکنون پلیس و سرویس اطلاعاتی سوئد تحقیقات خود را آغاز کرده تا ببینند آتش‌سوزی عمدی بوده یا نه.

مسجد امام علی در منطقه یاکوبزبرگ سوئد بزرگترین مسجد شیعیان در سوئد است. آتش‌سوزی حدود ساعت یازده شب به وقت محلی آغاز شد و آتش نشانان تا ساعت سه بامداد بخش بزرگی از آن را خاموش کردند.

در بیانیه پلیس سوئد آمده است که در این آتش‌سوزی “کسی مجروح و مصدوم نشده” و پلیس محل آتش‌سوزی را برای تحقیقات در کنترل گرفته است.

به گفته سخنگوی پلیس سوئد “به نظر می‌رسد آتش سوزی از بیرون ساختمان آغاز شده باشد” که این می تواند احتمال عمدی بودن آن را مطرح کند.

عقیل ظهیری یکی از سخنگویان مسجد امام علی به تلویزیون سوئد گفت: “این بزرگترین مسجد شیعیان سوئد است که هزاران نمازگزار دارد و این آتش‌سوزی آنها را خیلی نگران، مضطرب و ناراحت کرده است.”

در زمان آتش‌سوزی چند نفر در مسجد بودند اما به آنها آسیبی نرسید.

سال پیش نیز یک مسجد کوچک شیعیان در شهر مالمو آتش گرفت و گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولیت آن را به عهده گرفت. مظنون اصلی این آتش سوزی که به اقدام تروریستی متهم شده بود بعدا تبرئه شد.

مقامات سوئدی نگرانند که این آتش‌سوزی در ادامه حمله‌ای باشد که ماه گذشته در یک محله شلوغ استکهلم رخ داد و یک مرد ازبک‌تبار با کامیون وارد یک مرکز خرید بزرگ شد و پنج نفر را کشت.

دیدگاه