کره شمالی یک شهروند دیگر آمریکایی را بازداشت کرد

  • 03 اردیبهشت 1396 - 21:38
کره شمالی یک شهروند دیگر آمریکایی را بازداشت کرد

بر اساس گزارش‌ها، دولت کره شمالی یک شهروند آمریکایی را در هنگام خروج از این کشور در فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ دستگیر و بازداشت کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، هویت کامل این تبعه آمریکایی هنوز اعلام نشده و در رسانه‌های کره جنوبی فقط به نام خانوادگی او با عنوان “کیم” اشاره شده است.

این سومین مورد بازداشت شهروندان آمریکایی توسط دولت کره شمالی است؛ دو نفر قبلی به اتهام‌های “جاسوسی” و “سرقت از هتل” بازداشت شده بودند.

بازداشت اخیر در حالی صورت گرفته که تنش بین کره شمالی و آمریکا اخیر افزایش یافته است.

آمریکا می‌گوید “صبر استراتژیک” این کشور نسبت به برنامه هسته‌ای کره به سر آمده است.

خبرگزاری یون هاپ کره جنوبی می‌گوید شهروند بازداشت شده آمریکایی که در دهه پنجم زندگی خود به سر می‌برد، استاد سابق دانشگاه یان بیان چین بوده که یک ماه در کره شمالی اقامت داشته است.

حدود ۱۶ ماه پیش اوتو وارمبیر، دانشجوی ۲۱ ساله آمریکایی به دلیل “تلاش برای دزدی” پوستر تبلیغاتی هتلی در کره شمالی دستگیر شد.

سه ماه بعد، این شهروند آمریکایی به اتهام “ارتکاب جرم علیه کشور (کره شمالی)” به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد.

آوریل سال پیش هم یک تبعه آمریکایی متولد کره جنوبی، بنام کیم دونگ چول که ۶۲ سال داشت به اتهام “جاسوسی” به ۱۰ سال کار سخت محکوم شد.

دولت آمریکا می گوید کره شمالی در بازداشت شهروندان کشورش به دنبال “گروکشی” است.

پس از قتل برادر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مالزی، مقام‌های کره‌ای اقدام به بازداشت شهروندان مالزی در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی کردند.

بازداشت این افراد تا زمان آزادی “مظنونان به قتل” برادر رهبر کره شمالی در مالزی ادامه داشت.

کره شمالی اخیرا به آمریکا در مورد دست زدن به اقدامات تحریک آمیز در منطقه هشدار داده و گفته است که این کشور “آماده است تا با حملات اتمی پاسخ دهد.

هفته پیش هم رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در سفر منطقه‌ای خود به کشورهای آسیایی گفته بود کشورش وضعیت کره شمالی از نظر “حمایت از تروریسم” و سایر راههای دیگر برای فشار آوردن به دولت کره شمالی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

دیدگاه