سنای آمریکا بسته ۱.۹ تریلیون دلاری کمک اقتصادی را تصویب کرد

  • 17 اسفند 1399 - 0:26
سنای آمریکا بسته ۱.۹ تریلیون دلاری کمک اقتصادی را تصویب کرد

سنای آمریکا روز شنبه شش مارس (۱۶ اسفند) بسته یک تریلیون و ۹۰۰ میلیارد دلاری برای احیای اقتصاد ایالات متحده آمریکا در دوران همه‌گیری کرونا را با یک رای بیشتر تصویب کرد. این سومین بسته بزرگ کمک مالی پس از همه‌گیری کرونا در آمریکا است.

به گزارش یورو نیوز، جمهوری‌خواهان سنا با این لایحه دولت مخالف بودند و در جلسه امروز نیز یکی از سناتورهای این حزب غایب بود بنابراین، این بسته اقتصادی با ۵۰ رای موافق در مقابل ۴۹ رای مخالف تصویب شد.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا پس از تصویب لایحه گفت: «ما به مردم آمریکا می‌گوییم کمک در راه است. کار ما در حال حاضر کمک به کشور برای نجات از این طوفان است.»

این بسته بزرگ اقتصادی که رقم آن تقریبا یک دهم کل اقتصاد ایالات متحده است، بزرگترین اولویت بایدن در ابتدای مسیر ریاست جمهوری است.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز باید این لایحه را به خاطر تغییرات زیادی که با لایحه اولیه داشته است، تصویب کند.

این بسته کمک مالی چک‌های هزار و ۴۰۰ دلاری را به اکثر خانواده‌های آمریکایی که درآمد سالانه آن‌ها در دوران کرونا کاهش یافته است اختصاص می‌دهد. ۳۰۰ دلار در هفته در کنار مزایای بیکاری اضطراری به افرادی که در این بحران بیکار شده‌اند تخصیص داده می‌شود که این رقم ۹.۵ میلیون نفر را زیر پوشش خود قرار می‌دهد. ۳۵۰ میلیارد دلار کمک نیز به ایالت‌ها و دولت محلی در این بسته گنجانده شده است.

طیف‌ گسترده دیگر از کمک‌های تشویقی و کمک به کسب و کارها در این بسته دیده شده‌ است.

دیدگاه