کره‌شمالی: هر هفته آزمایش موشکی انجام می‌دهیم

  • 29 فروردین 1396 - 10:31
کره‌شمالی: هر هفته آزمایش موشکی انجام می‌دهیم

یک مقام عالی‌رتبه در پیونگ یانگ به بی‌بی‌سی گفته کشورش در نظر دارد تعداد آزمایش‌های موشکی خود را افزایش دهد و به طور هفتگی، ماهانه و سالانه این آزمایش‌ها را ادامه ‌دهد.

معاون وزارت خارجه کره‌شمالی در گفتگویی اختصاصی به بی‌بی‌سی گفته در صورت “بی مبالاتی آمریکا برای استفاده از گزینه نظامی یک جنگ تمام عیار روی خواهد داد”.

گفته‌های این مقام ارشد دولت کره‌شمالی همزمان با اظهارات مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، طرح شده که گفته “دوران صبر استراتژیک” کشورش در مقابله با کره شمالی پایان یافته است.

آقای پنس این سخنان را امروز (۱۷ آوریل/۲۸ فروردین) در منطقه حایل بین کره جنوبی و همسایه شمالی آن کشور (موسوم به دی ام زد) و در خلال بازدیدش از کره جنوبی اظهار کرده است.

تنش‌ها در شبه جزیره کره طی هفته‌های اخیر دوباره بالا رفته است و اعزام یک ناوگان جنگی آمریکا به این منطقه و سفر مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا به پایتخت کره جنوبی هم در همین رابطه صورت گرفته است.

آقای پنس شب گذشته (یکشنبه ۱۶ آوریل/۲۷ فروردین) و تنها ساعاتی پس از آزمایش ناموفق یک موشک از سوی کره‌شمالی وارد سئول، پایتخت کره جنوبی، شد. این موشک همزمان با مراسم صد و پنجمین سالگرد تولد اولین رهبر این کشور آزمایش شد اما آن طوز که پنتاگون و ارتش کره جنوبی گزارش کردند موشک آزمایش شده در لحظه پرتاب منفجر شده و بدین ترتیب این آزمایش نافرجام مانده است.

همچنین به گزارش رسانه‌ها، آمریکا و کره جنوبی امروز دوشنبه (۱۷ آوریل/۲۸ فروردین) یک مانور مشترک هوایی برگزار کردند.

همکاری باچین

ساعاتی پیش از سخنان آقای پنس، همچنین گزارش شد که ژنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفته است با همکاری چین درحال بررسی گزینه‌های مقابله با کره‌شمالی است.

ژنرال مک‌مستر به شبکه خبری ای .بی.سیو آمریکا گفت که واشنگتن و پکن درباره لزوم تغییر وضعیت فعلی هم‌نظرند.

دونالد ترامپ رییس‌‎جمهوری آمریکا هم پیش‌تر گفته بود چین با آمریکا در این زمینه همکاری می‌کند.

پکن که بزرگترین متحد پیونگ یانگ است از سوی واشنگتن برای اعمال نفوذ بر کره‌شمالی و تغییر رویه این کشور تحت فشار است.

‘حمله موشکی آمریکا را محکوم می‌کنیم’

در همین حال، سفیر دائم کره‌شمالی در سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) با محکوم کردن حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات سوریه گفته واشنگتن “صلح جهانی را تهدید” می‌کند.

کیم این یونگ گفته “آمریکا صلح و ثبات جهانی را با توسل به تاکتیک‌هایی که بر مبنای منطق گانگستری بنا شده تهدید می‌کند.”

دیدگاه