نخست وزیر بریتانیا: ویروس جهش‌یافته کرونا بنا به برخی شواهد مرگبارتر است

  • 04 بهمن 1399 - 7:02
نخست وزیر بریتانیا: ویروس جهش‌یافته کرونا بنا به برخی شواهد مرگبارتر است

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا می گوید بنا به برخی شواهد نوعی از ویروس کرونا که اولین بار در این کشور شیوع یافت می تواند «مرگبارتر» از نوع اولیه آن باشد.

به گزارش یورو نیوز، نخست وزیر بریتانیا با این حال تاکید کرد که واکسن های تولید شده برای پیشگیری از ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در مقابل نوع جهش یافته ویروس کرونا کارایی دارند. اکثر افرادی که این روزها در بریتانیا از بیماری همه گیر «کووید ۱۹» رنج می برند به نوع جهش یافته و جدید ویروس کرونا که اولین بار در این کشور مشاهده شد مبتلا شده اند.

بوریس جانسون روز جمعه در جریان نشستی خبری گفت: «برخی شواهد حاکی است که نوع جدید ویروس با مرگ و میر بیشتر ارتباط دارد.»

وی در عین حال افزود: «تمام شواهد فعلی نشان می دهد که واکسن های کنونی در برابر ویروس قدیمی کرونا و نوع جدید آن کارایی دارد.»

بنا به داده های دولت بریتانیا نوع جهش یافته ویروس کرونا در این کشور از هر هزار مرد شصت و چند ساله جان ۱۳ تا ۱۴ نفر را می گیرد. این رقم تا پیش از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا ۱۰ نفر بود.

از سوی دیگر نتیجه بررسی ها نشان داده است که نوع جهش یافته ویروس کرونا در بریتانیا ۷۰ درصد مسری‌تر است. با این حال تاکنون جزئیاتی از آمار مرگ و میر مرتبط با نوع جدید ویروس کرونا منتشر نشده بود.

شیوع ویروس جهش یافته کرونا در بریتانیا ماه گذشته باعث شد که محدودیت های بیشتری در سراسر این کشور وضع شود. بسیاری از کشورهای جهان نیز در آن زمان مرزهای هوایی خود با بریتانیا را بستند.

موارد ابتلا به نوع «بریتانیایی» ویروس کرونا اکنون در دستکم ۶۰ کشور جهان گزارش شده است. تاکنون نزدیک به ۹۶ هزار نفر در بریتانیا بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده اند.

دیدگاه