یک زن آمریکایی مظنون به تلاش برای فروش رایانه نانسی پلوسی به روسیه است

  • 30 دی 1399 - 0:42
یک زن آمریکایی مظنون به تلاش برای فروش رایانه نانسی پلوسی به روسیه است

یک زن ۲۲ ساله در آمریکا مظنون به تلاش برای فروش رایانه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور به ماموران اطلاعاتی روسیه است.

به گزارش یورو نیوز، این زن جوان از جمله افرادی بود که روز ششم ژانویه (۱۷ دی) به ساختمان کنگره ایالات متحده یورش برد. مادر رایلی جون ویلیامز، اهل ایالت پنسیلوانیا در تصاویری که شبکه «آی تی وی» در بریتانیا منتشر کرده او را به همراه مهاجمان به ساختمان کنگره شناسایی کرد. یک شاهد ناشناس در جریان بازجویی از سوی مقامات آمریکا به آنها گفته که ویدئوهایی از رایلی جون ویلیامز در حال سرقت یک رایانه یا دیسک سخت آن در دفتر نانسی پلوسی مشاهده کرده است.

این شاهد ناشناس همچنین افزوده است که رایلی جون ویلیامز قصد داشت شیء سرقت شده را برای یکی از آشنایانش در روسیه بفرستد تا او آن را به سرویس اطلاعات خارجی روسیه بفروشد. با این حال این تلاش ها به دلایلی نامشخص به نتیجه نرسید و رایلی جون ویلیامز یا همچنان شیء سرقت شده را در اختیار دارد یا آن را تخریب کرده است.

قرار بازداشت رایلی جون ویلیامز صادر شده است. مادر او گفته که دختر ۲۲ ساله اش خانه والدین خود را ترک کرده است.

دفتر دادستانی فدرال واشنگتن از ارائه جزئیات بیشتر درباره این پرونده خودداری کرده است. با این حال در کیفرخواست صادر شده رایلی جون ویلیامز تنها به ورود غیرقانونی به ساختمان کنگره و برهم زدن نظم عمومی متهم شده است.

تاکنون برای نزدیک به ۷۰ نفر به دنبال حوادث روز ششم ژانویه در واشنگتن کیفرخواست صادر شده است.

تدابیر امنیتی شدیدی در آستانه برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در واشنگتن به اجرا در آمده است. دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ روز چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر به وقت واشنگتن (۲۰:۳۰ به وقت تهران) به پایان می رسد.

دیدگاه