واکنش ترامپ به احتمال استیضاح مجدد: کاملا مضحک است و خشم زیادی بر می‌انگیزد

  • 24 دی 1399 - 0:05
واکنش ترامپ به احتمال استیضاح مجدد: کاملا مضحک است و خشم زیادی بر می‌انگیزد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه دومین طرح استیضاحش در مجلس نمایندگان را «کاملا مضحک» توصیف کرد.

به گزارش یورو نیوز، رئیس جمهوری ایالات متحده که هشت روز دیگر دوره ریاست جمهوری اش پایان می باید همچنین هشدار داد که اقدام دموکرات ها برای تصویب طرح استیضاح او «خشم زیادی» را در سراسر آمریکا برخواهد انگیخت. اعضای دموکرات مجلس نمایندگان روز دوشنبه در واکنش به یورش اخیر هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، طرح استیضاح او را به دلیل «تحریک به شورش» ارائه کردند.

انتظار می رود که رای گیری در مورد طرح استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان روز چهارشنبه انجام شود. این طرح در صورت رای موافق اکثریت اعضای مجلس نمایندگان برای برگزاری دومین محاکمه دونالد ترامپ به مجلس سنا ارجاع خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا در بخشی از سخنان روز سه شنبه خود افزود که خواهان بروز «خشونت» نیست. او ضمن انتقاد از «اشتباه فاجعه بار» شبکه های اجتماعی که تصمیم به حذف حساب های کاربری وی گرفته اند تاکید کرد که اظهارات روز چهارشنبه گذشته اش پیش از اشغال ساختمان کنگره «مناسب» بود. این در حالی است که منتقدان دونالد ترامپ با استناد به سخنرانی او در جمع هوادارانش وی را به «تحریک» آنها برای اقدام خشونت آمیز متهم می کنند.

چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده پس از سخنانش در برابر خبرنگاران که اولین واکنش وی به دومین طرح استیضاح اش محسوب می شد کاخ سفید را به مقصد ایالت تگزاس ترک کرد. دونالد ترامپ قصد دارد در جریان سفر به این ایالت جنوبی از طرح ساخت دیوار در مرز مکزیک که یکی از وعده هایش در جریان کارزار انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود بازدید کند.

سفر او به تگزاس اولین برنامه برنامه رسمی رئیس جمهوری از زمان اشغال ساختمان کنگره در روز چهارشنبه گذشته است. دونالد ترامپ در صورت رای اکثریت اعضای مجلس نمایندگان به طرح استیضاحش نخستین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که دو بار با استیضاح در کنگره روبرو شده است.

امکان رسیدگی به طرح استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا پس از آغاز دوره ریاست جمهوری جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه (اول بهمن) وجود دارد.

دیدگاه