ترامپ: دولت جدید کارش را از ۲۰ ژانویه آغاز می‌کند

  • 19 دی 1399 - 6:55
ترامپ: دولت جدید کارش را از ۲۰ ژانویه آغاز می‌کند

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی ویدئویی گفته است که در روز ۲۰ ژانویه “دولتی تازه سوگند خواهد خورد” و افزود که او اکنون بر انتقال “آرام، قانونمند و روان قدرت” تمرکز دارد.

این پیام ویدئویی درحالی منتشر می شود که درخواست ها برای استیضاح و برکناری او در کنگره بالا گرفته است.

ترامپ در یک ویدیو دو دقیقه‌ای که ساعت ۷:۱۰ دقیقه عصر پنجشنبه به وقت واشنگتن (۷ ژانویه / ۱۸ دی) در توییتر منتشر شده، حمله‌ به کنگره آمریکا را که روز چهارشنبه ۶ ژانویه در هواداری از او رخ داد، «حمله زننده» توصیف و آن را محکوم کرد و گفت: “من هم مثل همه آمریکایی ها از خشونت ها و بی قانونی و هرج و مرج خشمگین هستم.”

او یک روز قبل در پیامی به هوادرانش که پس از سخنرانی او در واشنگتن به کنگره یورش بردند گفته بود “به خانه برگردند” اما افزود که “آنها را دوست دارد.”

ترامپ در سخنرانی تازه گفت که به سرعت گارد ملی را برای ایجاد امنیت و بیرون راندن مهاجمان مستقر کرد و افزود: “آمریکا کشور نظم و قانون است و خواهد بود.”

پلیس واشنگتن گفته که چهار غیرنظامی جان باخته اند که یکی به دلیل تیراندازی پلیس در داخل کنگره بود و سه نفر دیگر به دلایل “اورژانسی” درگذشته اند.

آقای ترامپ گفت کسانی که دست به خشونت زدند و قانون را شکستند “هزینه آن را خواهند داد.”

او گفت: “ما تازه یک انتخابات فشرده را پشت سر گذاشته ایم و احساسات جریحه دار است اما حالا باید بر اعصاب خود مسلط شویم و آرامش را برگردانیم و به کار مردم آمریکا رسیدگی کنیم.”

رئیس‌جمهور آمریکا گفت هدف کمپین او از شکایت به دادگاه در مورد نتایج انتخابات “فقط اطمینان از سلامت رای گیری بود” و او با این کار “از دمکراسی در آمریکا دفاع کرد”.

او اضافه کرد حالا که کنگره نتایج انتخابات را تصدیق کرده روز ۲۰ ژانویه یک دولت تازه سر کار خواهد آمد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: “تمرکز من اکنون انتقال آرام، قانونمند و روان قدرت خواهد بود. اکنون وقت التیام و آشتی جویی است. ۲۰۲۰ سالی پر از سختی برای مردم بود. یک همه گیری آزارنده زندگی مردم را زیر و رو کرده، میلیون ها نفر را در خانه منزوی کرده، به اقتصاد ما ضربه زده و جان تعداد بی شماری را گرفته.”

او سپس خواستار همکاری ملی برای شکست این همه گیری و بازسازی اقتصاد شد: “ما باید پیوندهای مقدس عشق و وفاداری که ما را به عنوان یک خانواده ملی به هم وصل می کند احیا کنیم.”

دونالد ترامپ در پایان گفت: “خدمت به عنوان رئیس جمهور افتخار مهم زندگی من بوده. باید خطاب به همه هواداران خوبم بگویم که می دانم مایوس هستید، اما می خواهم بدانید که سفر فوق العاده ما تازه شروع شده.”

دیدگاه