اعتراض مالیاتی علیه ترامپ هزاران نفر را به خیابان کشید

  • 27 فروردین 1396 - 15:34
اعتراض مالیاتی علیه ترامپ هزاران نفر را به خیابان کشید

هزاران معترض به خودداری دونالد ترامپ از انتشار علنی برگه‌های مالیاتی‌اش در شهرهای مختلف آمریکا تظاهرات کردند. همزمان گزارش شده در برکلی کالیفرنیا میان موافقان و مخالفان آقای ترامپ درگیری روی داده است.

به گزارش بی بی سی، روز شنبه (۱۵ آوریل – ۲۶ فروردین) از ۱۵۰ نقطه آمریکا گزارش شد که معترضان با برگزاری تجمع خواستار انتشار سوابق مالیاتی دونالد ترامپ شدند.

آقای ترامپ بر خلاف سنت روسای جمهوری آمریکا که به هنگام کاندیدا شدن و رقابت‌های انتخاباتی سوابق مالیاتی خود را منتشر می‌کنند هنوز هیچ کدام از برگه‌های مالیاتی گذشته خود را علنی نکرده است.

منتقدان او می‌گویند برای اطمینان از عدم وجود تعارض میان منافع مالی و شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا و وظایف قانونی او باید سوابق مالی آقای ترامپ علنی شود.

قانونی در آمریکا وجود ندارد که به موجب آن روسای جمهوری ملزم به فاش کردن اطلاعات مالیاتی خود شوند اما آقای ترامپ که میلیاردر معروف و از غول‌های مسکن در ایالات متحده است از زمان نامزد شدن برای ورود به کاخ سفید تا اکنون که حدود ۱۰۰ روز از ریاست جمهوری‌اش می‌گذرد، تحت فشار افکار عمومی بوده تا برگه‌های مالیاتی خود را در منتشر کند.

اصرارها برای دستیابی به پرونده مالیاتی رئیس جمهوری جدید آمریکا تا به آنجا بوده که چندی پیش درز برگه‌های مالیاتی سال ۲۰۰۵ آقای ترامپ به جنجالی در میان رسانه‌های آمریکا بدل شد.

همزمان در شمال کالیفرنیا تصاویری از درگیری میان مخالفان و موافقان رئیس جمهوری آمریکا منتشر شده و به گزارش پلیس ۱۴ نفر در همین رابطه در برکلی بازداشت شده‌اند.

برکلی در نزدیکی سانفرانسیسکو، زادگاه دانشگاه مشهور برکلی آمریکا است و خاستگاه بسیاری از جنبش‌های مدنی در این کشور است.

معترضان روز ۱۵ آوریل را برای برگزاری تجمع خود انتخاب کرده بودند؛ روزی که رسما آخرین مهلت تسلیم گزارش مالیاتی سالانه در آمریکاست.

دیدگاه