برگزاری جشن‌های آغاز سال نو میلادی در کشورهای مختلف جهان

  • 12 دی 1399 - 0:10
برگزاری جشن‌های آغاز سال نو میلادی در کشورهای مختلف جهان

پس از شاید «عجیب‌ترین» سال زندگی بسیاری از شهروندان در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، مردم در کشورهای گوناگون آماده می‌شوند تا سال نوی میلادی را جشن بگیرند. با این امید که سال ۲۰۲۱ جلوه‌ای از بازگشت به شرایط عادی را داشته باشد.

به گزارش یورو نیوز، در شرایطی که در شمار زیادی از شهرهای دنیا به دلیل بیماری کووید-۱۹ مقررات منع تجمع وضع شده است و خبری از دورهمی‌های شب سال نو به سبک هر سال نیست، با این حال بساط آتش‌بازی و نورافشانی در بسیاری نقاط برپا خواهد بود.

کشورهای جهان به دلیل عدم تطابق زمانی با اختلاف ساعت ورود به سال ۲۰۲۱ را جشن می‌گیرند. در یورونیوز همگام با همین توالی به جشن‌ها و آتش‌بازی‌ها در کشورهای مختلف خواهیم پرداخت:

نیوزیلند

نیوزیلند از اولین کشورهایی بود که سال ۲۰۲۱ را با نمایشی از انفجار ۵۰۰ کیلوگرم وسائل آتش‌بازی جشن گرفت.

سال نو در نیوزیلند، بر خلاف اکثر کشورهای جهان، بسیار شباهت به سال‌های گذشته داشت چرا که در حال حاضر هیچگونه موردی از بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور وجود ندارد.

به تازگی دولت جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر، سیاست سخت‌گیرانه‌ای را برای مسافران تازه‌وارد وضع کرده است تا از ورود ویروس به نیوزیلند جلوگیری شود.

استرالیا

سیدنی در صف بعدی جشن‌های سال نو بود و نمایش آتش‌بازی بر فراز بندر این شهر، که شهرتی جهانی دارد، تماشگران را ناامید نکرد.

ترقه‌هایی که از بادبان‌های معروف خانه اپرای سیدنی شلیک شدند و جرقه‌های رنگین‌کمانی آسمان بالای آب را روشن کردند.

با این حال آتش‌بازی امسال بدون ازدحام جمعیت بود و جمعیت بیش از یک میلیون نفری سیدنی به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ مجبور شدند از تلویزیون‌ها مراسم را تماشا کنند.

تایوان

بعد از کشورهای قاره اقیانوسیه، تایوان یکی از نخستین کشورهای قاره آسیا بود که فرا رسیدن سال ۲۰۲۱ را جشن گرفت.

آتش‌بازی بزرگی در تایپه با ‌پس‌زمینه «عشق» برگزار شد و با شلیک ۱۶ هزار ترقه و فشفشه، یک آتش‌بازی مفصل ۵ دقیقه‌ای آسمان این شهر را غرق نور کرد.

نورها به شکل قلب‌های قرمز و آبی در آسمان تایپه قابل مشاهده بودند، در حالی که در ضمن آتش‌بازی نیز پیام‌هایی در حمایت از تلاش‌های پرسنل پزشکی به نمایش در آمد تا به کوشش‌های آنان در جریان مقابله با گسترش همه‌گیری کرونا ارج گذاشته شود.

تایلند

پس از آن که ساعت در بانگوک به نیمه شب رسید بیش از ۲۵ هزار وسیله آتش‌بازی، که روی قایق‌هایی در رودخانه چائوفرایا مستقر شده بودند، جشنی از نور را در آسمان پایتخت به راه انداختند.

این نمایش که با اجرای موسیقی زنده ارکستر فیلارمونیک تایلند هماهنگ شده بود، با نمایش پیام‌های امید و شادباش بر روی یک صفحه دیجیتال غول‌‌پیکر جلوه‌ای ویژه به جشن داد.

مراسم امسال بانگوک در حالی برگزار شد که همانند سیدنی، تمامی گردهمایی‌های شب سال نو به جز نمایش آتش‌بازی برای عموم ممنوع اعلام شده بود.

امارات متحده عربی

شهروندان اماراتی با ماسکی بر صورت در کنار ساحل جمیرا و در مرکز شهر دوبی جمع شدند تا آتش‌بازی مفصل سال نو را از برج خلیفه تماشا کنند.

در همان زمان که ساعت در خاورمیانه به نیمه‌شب نزدیک می‌شد، برج خلیفه پرچم کشورهایی را به نمایش درمی‌آورد که زودتر از امارات ورود به سال ۲۰۲۱ را جشن گرفتند.

همزمان با فرارسیدن سال نو میلادی در امارات، در سراسر این کشور ۳۳ جشن آتش‌بازی رسمی برگزار شده است.

روسیه

شهروندان در روسیه نیز، هرچند نه همزمان به دلیل پهناور بودن کشور و داشتن ۱۱ ساعت مختلف زمانی، ورود به سال ۲۰۲۱ را جشن گرفتند.

در پایتخت جشن آتش‌بازی در هوای مه‌آلود میدان سرخ مسکو در حالی برگزار شد که به دلیل محدودیت‌های وضع شده به خاطر کرونا به جز نیروهای فنی و امنیتی کسی از مردم حضور نداشت.

جشن‌ها در کشورهای قاره آسیا و اقیانوسیه و شرق اروپا در حالی برگزار شده است که کشورهای اروپای غربی نیز از ساعت ۲.۳۰ بامداد به بعد به وقت ایران ورود به سال نو میلادی را جشن خواهند گرفت و بعد از بریتانیا نوبت به قاره آمریکا می رسد.

دیدگاه