کشتار ۵۴۰ حیوان در جریان یک برنامۀ شکار مردم پرتغال را شوکه کرد

  • 10 دی 1399 - 10:18
کشتار ۵۴۰ حیوان در جریان یک برنامۀ شکار مردم پرتغال را شوکه کرد

گروهی از شکارچیان در نزدیکی شهر «آزامبوجا» در حدود شصت کیلومتری شمال پایتخت پرتغال، در جریان یک بازی شکار ۵۴۰ حیوان از جمله شمار قابل توجهی گوزن، آهو و گوزن وحشی را کشته‌اند.

به گزارش یورو نیوز، این کار آنها که حدود ده روز پیش انجام شده، خشم مردم پرتغال را برانگیخته و دادستان عمومی را نیز به اقدام قضایی واداشته است.

دادستانی عمومی این کشور روز دوشنبه اعلام کرد که تحقیقات درباره این میهمانی شکار را که در نزدیکی لیسبون روی داده، آغاز کرده است. سخنگوی دادسرای عمومی نیز افزود که این پرونده در بخش «اقدامات کیفری لیسبون» پیگیری خواهد شد.

این شکار در ملکی به وسعت بیش از ۱۰۰۰ هکتار به نام Torre Bela انجام شده است.

این ماجرای غم انگیز پس از آن فاش شد که یکی از ۱۶ شرکت کننده اسپانیایی در این شکار، در صفحه فیسبوک خود عکسی از صدها حیوان مرده روی زمین را منتشر و از شرکت در این سفر شکار ابراز خوشحالی کرد. او در توضیح این عکس نوشت: «۵۴۰ حیوان با ۱۶ شکارچی، رکوردی فوق‌العاده».

این پست او خشم کاربران اینترنت را برانگیخت و عکس حیوانات کشته شده به سرعت در میان آنها دست به دست شد.

پس از آن خشم عمومی به خارج از فضای اینترنت گسترش یافت و دولت پرتغال از طریق وزیر محیط زیست خود این اقدام را محکوم کرد و آن را «اقدامی نفرت انگیز» و «یک جرم زیست محیطی غیرقابل قبول» خواند.

دولت همچنین اعلام کرد که قصد دارد در قوانین شکار تجدیدنظر کند.

احزاب سیاسی پرتغال از هر طیف نیز این کار را محکوم کردند و «کشتن برای سرگرمی» را یک اقدام «غیرانسانی» خواندند.

حتی انجمن شکارچیان پرتغال این کار را «قتل عام» نامید و شرکت اسپانیایی سازمان دهنده این برنامه را متهم به «نابودی» محیط زیست کرد.

موسسه حفاظت از طبیعت و جنگل‌های پرتغال اعلام کرد که در جریان این برنامه شکار نبوده است؛ این موسسه اعلام کرد که هفته گذشته تحقیقات مستقل خود را درباره این حادثه آغاز کرده و مجوز شکار در این ملک را نیز به حالت تعلیق درآورده است.

دیدگاه