تزریق واکسن کرونا به معاون رئیس ‌جمهوری آمریکا

  • 28 آذر 1399 - 18:36
تزریق واکسن کرونا به معاون رئیس ‌جمهوری آمریکا

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ضمن حضور در مقابل دوربین های تلویزیونی به همراه همسرش در برابر ویروس کرونا واکسینه شد.

به گزارش یورو نیوز، تزریق واکسن بیماری همه گیر «کووید ۱۹» به مایک پنس به طور مستقیم از شبکه های تلویزیونی ایالات متحده پخش شد. معاون دونالد ترامپ پس از تزریق واکسن کرونا کشف آن را «معجزه ای پزشکی» دانست. مایک پنس اکنون عالی ترین مقام آمریکایی است که واکسن ویروس کرونا به او تزریق شده است. هدف از پخش تلویزیونی تزریق واکسن کرونا به مایک پنس و همسرش افزایش اعتماد شهروندان آمریکایی به واکسن کرونا بود.

نانسی پلوسی، رئیس ۸۰ ساله مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفته است که طی روزهای آینده در برابر ویروس کرونا واکسینه خواهد شد. واکسن بیماری «کووید ۱۹» قرار است هفته آینده به بدن جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده که ۷۸ سال دارد نیز تزریق شود.

معاون رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت: «مردم آمریکا خاطرجمع باشند. ما اکنون یک و احتمالا تا چند ساعت دیگر دو واکسن ایمن داریم.»

اشاره مایک پنس به احتمال صدور مجوز برای استفاده از واکسن مدرنا در آینده نزدیک بود. اداره دارو و غذای آمریکا تاکنون تنها برای استفاده از واکسن «فایزر-بیون تک» مجوز صادر کرده است اما انتظار می رود که مجوز برای واکسن تولیدی شرکت مدرنا نیز روز جمعه صادر شود.

گروهی از کارشناسان روز پنجشنبه در نظری مشورتی با صدور مجوز برای واکسن شرکت داروسازی مدرنا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا موافقت کردند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به نظر مشورتی این گروه از کارشناسان با انتشار توئیتی از تائید واکسن شرکت مدرنا خبر داد. این در حالی است که سازمان دارو و غذای ایالات متحده هنوز مجوز استفاده از این واکسن را به طور رسمی صادر نکرده است.

اداره داروی اروپا قرار است روز دوشنبه نظر خود را در مورد استفاده از واکسن شرکت «فایزر-بیون تک» اعلام کند. این نهاد همچنین قرار است روز شش ژانویه (۱۷ دی) نظر خود درباره استفاده از واکسن شرکت داروسازی مدرنا را اعلام کند.

دیدگاه