ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا و حامی سرسخت ترامپ، استعفا کرد

  • 25 آذر 1399 - 9:47
ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا و حامی سرسخت ترامپ، استعفا کرد

ویلیام بار، دادستان کلّ ایالات متحده و یکی از حامیان پروپاقرص دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور از مقام خود استعفا کرد.

دونالد ترامپ، روز دوشنبه ۱۴ دسامبر / ۲۴ آذر و لحظاتی پس از آنکه اعلام کالج الکترال ایالات متحده بر پیروزی جو بایدن در انتخابات مهر تأیید نهایی را زد، در توییتر خود اعلام کرد که ویلیام بار، پیش از کریسمس با وزارت دادگستری خداحافظی خواهد کرد.

آقای بار چند هفته پیش در مخالفت با رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که وزارت دادگستری این کشور، هیچ مدرکی دال بر تخلّف انتخاباتی گسترده نیافته است.

منتقدان عملکرد ویلیام بار همواره می‌گفتند که وی وزارت دادگستری را به خادم مطیع دولت بدل کرده، و به این ترتیب، استعفای وی از سمتش نقطهٔ پایانی بر جملهٔ وفاداری‌های این وزراتخانه به دولت کنونی به‌شمار می‌آید.

آقای بار در متن استعفانامه‌اش همچنان به رئیس‌جمهوری کنونی ابراز علاقه و از عملکرد وی دفاع کرده است و بناست پس از کناره‌گیری وی، جف روزن، معاون کنونی او سرپرستی وزارت دادگستری آمریکا را عهده‌دار شود.

دادستان کلّ ایالات متحده، وزیر دادگستری این کشور بوده و بالاترین مقام دادگستری دولت تلقّی می‌شود. دادستان کلّ همچون یک عضو کابینه به‌شمار می‌رود.

دیدگاه