ظهور یک بیماری مرموز در جنوب هند

  • 19 آذر 1399 - 15:48
ظهور یک بیماری مرموز در جنوب هند

یک بیماری مرموز که آخر هفته گذشته در شهری در جنوب هند ظاهر شد، تا کنون مرگ یک نفر را در پی داشته و صدها نفر را نیز راهی بیمارستان‌ها کرده است.

به گزارش یورو نیوز، علت شیوع این بیماری هنوز روشن نیست و دولت تیمی از پزشکان متشکل از متخصصان انستیتو ملی ویروس شناسی، مرکز ملی کنترل بیماری‌ها و انستیتو علوم پزشکی هند را به شهر «الورو» در ایالت آندرا پرادش فرستاده است.

مبتلایان به این بیماری علائمی همچون تشنج، تهوع و درد مزمن داشته‌اند و بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد برخی نیز علاوه بر تشنج، حافظه و هوشیاری خود را از دست داده و دچار اضطراب، سردرد و کمردرد شده‌اند.

به گفته مقامات آندرا پرادش بیش از ۳۰۰ نفر در آخر هفتۀ گذشته، حدود ۱۵۰ نفر دیگر روز دوشنبه و ده‌ها نفر نیز روز سه‌شنبه در بیمارستان‌های این ایالت بستری شده‌اند و اگرچه درنهایت بسیاری از آنها مرخص شده و به خانه‌هایشان برگشته‌اند اما یک مرد ۴۵ ساله روز یکشنبه در اثر این بیماری جان خود را از دست داده است.

پزشکان تا کنون احتمالات بسیاری را بررسی کرده و غذاهای مصرف شده توسط بیماران از جمله برنج و روغن همچنین نمونه‌های خون و ادرار آنها را آزمایش کرده‌اند، اما به نتیجه روشنی نرسیده‌اند.

مقامات محلی می‌گویند که این بیماری مسری نیست و رئیس بیمارستان دولتی شهر «الورو» نیز این نظریه را که آنچه روی داده یک «هیستری جمعی» است رد می‌کند و می‌گوید همۀ بیمارانی که به بیمارستان آنها آمده بودند، علائم واقعی از ابتلا به بیماری را نشان داده‌اند.

این بیماری ناشناخته در حالی در هند پدیدار شده که این کشور در حال حاضر نیز دومین کشور جهان با بیشترین شمار مبتلایان به کووید۱۹ محسوب می‌شود.

تا کنون بیش از ۹ میلیون و ۷۲۵ هزار نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد نیز ۱۴۱ هزار و ۲۶۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه