مادر سوئدی که پسرش را ۲۸ سال زندانی کرده بود، بازداشت شد

  • 13 آذر 1399 - 10:22
مادر سوئدی که پسرش را ۲۸ سال زندانی کرده بود، بازداشت شد

یک زن سوئدی که پسرش را به مدت ۲۸ سال در خانه زندانی کرده بود، بازداشت شد.

به گزارش یورو نیوز، پلیس سوئد روز سه شنبه ۲ دسامبر (۱۲ آذر) اعلام کرد پسر این زن که اکنون ۴۱ ساله است، در حالی پیدا شده که دچار سوء تغذیه شدید بوده، روی بدنش زخم‌های عفونی وجود داشته و تقریبا تمام دندان‌هایش ریخته بوده است.

اولا استرلینگ، سخنگوی پلیس استکهلم، به خبرگزاری فرانسه گفت که این مرد مدتی طولانی در آپارتمانی در حومه جنوبی پایتخت سوئد محبوس شده بوده است. این مقام پلیس در مورد گزارش‌های محلی مبنی بر این که مدت دقیق محبوس بودن این فرد ۲۸ سال بوده یا نه، اظهار نظری نکرد.

بعضی از همسایگان این زن گفته‌اند که تا کنون پسر او را ندیده‌اند و بعضی از همسایگان قدیمی‌تر نیز گفته‌اند که سال‌هاست چشم‌شان به او نیفتاده است.

توه بومن، جوان ۲۴ ساله‌ای که در ساختمان کناری مجتمع محل سکونت این مادر و پسر همسایه زندگی می‌کند، به خبرگزاری فرانسه گفت که او تا کنون فقط مادر را دیده است. وی درباره زن مادر این پسر گفت: «من اینجا بزرگ شده‌ام و این زن را می‌شناسم، او کمی عجیب است».

آن گونه که روزنامه‌های اکسپرسن و آفتونبلادت سوئد نوشته‌اند، این زن ۲۸ سال پیش، یعنی زمانی که پسرش ۱۲ ساله بوده، او را از مدرسه به خانه آورده و از همان زمان تا کنون درون آپارتمان در حبس نگه داشته است. به گزارش اکسپرسن، زنی از بستگان این مادر که هویتش فاش نشده، روز یکشنبه زمانی که زن را به دلیل بیماری به بیمارستان منتقل کرده بودند، به خانه‌اش رفته و فرد محبوس را در آنجا دیده است.

گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که این مرد به دلیل زخم‌های عفونی روی پایش سختی راه می‌رود و به دلیل از دست دادن دندان‌هایش به راحتی قادر به حرف زدن نیست.

با این حال سخنگوی پلیس در مورد این جزئیات توضیحی نداد و تنها گفت که این مرد اکنون در بیمارستان بستری است اما با وجود جراحاتی که دارد جانش در خطر نیست.»

مادر این مرد که اکنون نزد پلیس در بازداشت به سر می‌برد مظنون به «محروم کردن از آزادی به شکل غیرقانونی» و «ایراد صدمات جسمی» به دیگری است، اتهاماتی که او آنها را رد کرده است.

دلیل محبوس کردن

رسانه‌های سوئدی نوشته‌اند که پسر بزرگ‌تر این زن در سن سه سالگی فوت کرده و به همین دلیل او دچار وسواس شدید نگهداری از فرزند شده است. خویشاوند این زن گفته که او فرزندش را متقاعد کرده که بیرون از خانه همه منتظرند تا او را بدزدند و بنابراین او باید در خانه بماند چون مادرش تنها کسی است که می‌تواند از او محافظت کند.

این خویشاوند به روزنامه داگنس نیهتر گفت که او در طول سال‌ها چندین بار با اداره خدمات اجتماعی تماس گرفته و در این زمینه صحبت کرده است، اما به او گفته شده که هیچ جرمی اتفاق نیفتاده زیرا این مرد از نظر جسمی محبوس نبوده است.

بوی ادرار، آشغال و گرد و خاک

مأموران پلیس روز سه شنبه در آپارتمان مادر و پسر سوئدی را پلمب کردند. این آپارتمان در یک مجتمع کم‌ارتفاع زرد و خاکستری‌رنگ در محله فقیر و کارگرنشین هاندن در حومه سوئد واقع شده و به نظر می‌رسد سال‌هاست تمیز نشده است.

خویشاوند مادر بازداشت شده با یادآوری این در آپارتمانی که این مادر و فرزند تنها در آن زندگی می‌کردند گرد و خاک و بوی گند ادرار همه جا را برداشته بود، به روزنامه اکسپرس گفت که برای عبور از راهروهای ساختمان هم مجبور شده از میان انبوه زباله‌ها عبور کند. او گفت: «من شوکه شده‌ام، واقعا از این موضوع دلم به در آمده بود، اما با این حال الان راحتم. من ۲۰ سال در انتظار این روز بودم.»

پلیس قرار است طی روزهای آینده از مرد حبس شده و مادرش سؤال کند تا بداند مشخصا چه اتفاقی افتاده است.

چگونه کسی متوجه نشد؟

همسایه‌هایی که خبرگزاری فرانسه با آنها تماس گرفته خودشان از این که این مرد توانسته مدت زیادی از چشم آنها پنهان باشد و آنها در جریان نباشند، اظهار تعجب کرده‌اند.

یکی از همسایگان به نام کنت سویدبرگ گفته متوجه «بوی نامطبوعی» که از آپارتمان می‌آمد شده است، اما آن را زیاد جدی نگرفته است. او به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنچه بسیار ترسناک است این است که این ماجرا این همه سال در جریان بوده.»

بسیاری از همسایگان از این که این همه سال، نه اداره خدمات اجتماعی، نه مدرسه و نه هیچ مقام دیگری هرگز از پسر حبس شده سراغی نگرفته‌اند، متعجب بودند.

زنی از اهالی محله به روزنامه افتون بلادت گفت که برایش عجیب بوده که چرا پنجره آنها هرگز باز نمی‌شده و شمعدانی جلو پنجره از ۳۰ سال پیش تاکنون جابجا نشده است. او با این حال گفته است: «آدم از کجا بداند پشت درهای بسته چه خبر است؟ ولی خوب، چه کار می‌شود کرد؟ آدم باور نمی‌کند.»

دیدگاه