وزیر دادگستری آمریکا و از متحدان ترامپ: به مدرکی از تقلب گسترده در انتخابات نرسیدیم

  • 12 آذر 1399 - 0:53
وزیر دادگستری آمریکا و از متحدان ترامپ: به مدرکی از تقلب گسترده در انتخابات نرسیدیم

ویلیام بار، وزیر دادگستری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه یک دسامبر (۱۱ آذر) گفت که این وزارتخانه شواهدی از تقلب گسترده که بتواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را تغییر دهد پیدا نکرده است.

به گزارش یورو نیوز، این اظهارات از سوی یکی از اعضای کابینه دونالد ترامپ در حالی مطرح شد که رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به‌طور مرتب ادعای خود مبنی بر تقلب در انتخابات را تکرار می‌کند. دونالد ترامپ تاکنون از پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری امتناع کرده است.

ویلیام بار در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت که «دادستان‌های آمریکا و نیروهای اف‌بی‌آی در تلاش هستند تا شکایت‌ها و اطلاعات خاصی را که دریافت کرده‌اند پیگیری کنند اما آن‌ها هیچ مدرکی را که بتواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد پیدا نکرده‌اند.»

وی افزود: «تا به امروز ما تقلب در حدی که بتواند نتیجه دیگری را در انتخابات رقم بزند ندیده‌ایم.»

این اظهارنظرها از طرف وزیر دادگستری که یکی از سرسخت‌ترین متحدان رئیس جمهوری آمریکا است، صورت گرفته است.

ویلیام بار، ماه گذشته دستورالعملی را برای تمام دادستان‌های فدرال آمریکا صادر کرد که به آن‌ها اجازه می‌داد قبل از تایید نهایی انتخابات ریاست جمهوری هرگونه «ادعای مهم» در مورد رای‌گیری را پیگیری کنند. وی همچنین پیش از انتخابات از رای‌گیری پستی انتقاد و آن را زمینه ساز تخلفات انتخاباتی گسترده توصیف کرده بود.

در واکنش به این اظهارات وزیر دادگستری ایالات متحده آمریکا، رودی جولیانی و جنا الیس دو وکیل دونالد ترامپ در کارزاری انتخاباتی‌اش در بیانیه‌ای با رد سخنان آقای بار گفتند: «ما شواهد زیادی درباره رای‌گیری غیرقانونی در حداقل شش ایالت جمع آوری کرده‌ایم که آن‌ها مورد بررسی قرار نگرفته‌اند. ما شاهدان زیادی داریم که سوگند می‌خوردند که تخلفاتی را در رای‌ها شاهد بوده‌اند.»

آن‌ها تاکید کردند که از طریق سیستم قضایی و نهادهای قانونگذاری ایالتی شکایت‌های خود را پیگیری می‌کنند تا این اطمینان حاصل شود که همه رای‌های قانونی شمرده شده باشند و رای‌های غیرقانونی محاسبه نشوند.

این دو وکیل، ویلیام بار را متهم کردند که بدون آگاهی و تحقیق اظهار نظر کرده است.

گرچه رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۲۳ نوامبر (۳ آذر) پذیرفته بود که روند انتقال قدرت به جو بایدن را آغاز کند اما همچنان خود را برنده انتخابات می‌داند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه نوامبر برگزار شد و جو بایدن با کسب ۳۰۶ رای الکترال در مقابل ۲۳۲ رای الکترال دونالد ترامپ برنده انتخابات اعلام شد.

وزیر دادگستری آمریکا همچنین در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس ادعای تخلفات سیستماتیک را رد کرد و گفت این موضوع را پیگیری کرده‌اند.

دیدگاه