آمریکا بمب افکن‌های «بی-۵۲ اچ» را در خاورمیانه مستقر کرد

  • 02 آذر 1399 - 13:19
آمریکا بمب افکن‌های «بی-۵۲ اچ» را در خاورمیانه مستقر کرد

فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» در وبسایت خود اعلام کرد که بمب افکن‌های استراتژیک «بی-۵۲ اچ» را روز شنبه در خاورمیانه مستقر کرده است.

به گزارش یورو نیوز،  در بیانیه این مرکز آمده است که در ۲۱ نوامبر سال ۲۰۲۰ میلادی دو بمب افکن بی-۵۲ متعلق به نیروی هوایی ایالات متحده از داکوتای شمالی برای انجام ماموریت به منطقه خلیج فارس در خاورمیانه فرستاده شده‌اند.

بر اساس بیانیه، هدف از این کار «جلوگیری از تجاوز و دادن اطمینان خاطر به شرکا و متحدان ایالات متحده» بوده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در ادامه می‌افزاید: «این مأموریت بدون توقف، توانایی ارتش ایالات متحده را در استقرار نیروی هوایی جنگی خود در هر نقطه از دنیا آنهم در یک بازه زمانی کوتاه، و توانایی ادغام در عملیات برای کمک به حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای نشان می‌دهد.»

در طول این مأموریت، کادر بمب افکن‌ها با هواپیماهای جنگنده‌ آمریکا و نیروهای محافظ نفتکش‌ها در منطقه تعامل دارند.

استقرار این بمب افکن‌های استراتژیک در خاورمیانه در حالی انجام می‌شود که کمتر از یک‌هفته پیش کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد با دستور دونالد ترامپ قرار است تا ۱۵ ژانویه از شمار نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان کاسته شود.

نیویورک تایمز نیز پیش از این گزارش داده بود که پس از انتخابات ۳ نوامبر ایالات متحده، دونالد ترامپ گزینه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را با مشاوران و مقامات ارشد نظامی کشورش به بحث گذاشته بود.

دیدگاه