تظاهرات هواداران ترامپ در واشنگتن با درگیری‌های شبانه پایان یافت

  • 25 آبان 1399 - 9:34
تظاهرات هواداران ترامپ در واشنگتن با درگیری‌های شبانه پایان یافت

گروهی از طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که به نتیجه انتخابات اخیر ریاست جمهوری معترض هستند شنبه شب با مخالفان او در واشنگتن درگیر شدند.

به گزارش یورو نیوز، این درگیری ها به دنبال برگزاری تظاهرات هزاران نفر از هواداران دونالد ترامپ در واشنگتن به وقوع پیوست. در جریان این درگیری ها دستکم یک مورد چاقوکشی روی داد و دستکم ۲۰ نفر نیز دستگیر شدند. طرفداران رئیس جمهوری کنونی آمریکا روز شنبه علاوه بر واشنگتن در چند شهر دیگر این کشور نیز به خیابان ها آمدند. آنها پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در برابر دونالد ترامپ را زیر سوال بردند و شعارهایی مبنی بر وقوع «تقلب» در انتخابات سر دادند.

از جمله شعارهای تظاهرکنندگان «جلوی دزدی را بگیرید» و «هر رای را بشمارید» بود. بنا به گزارش ها درگیری ها بین هواداران دونالد ترامپ و مخالفان او در واشنگتن تا ساعات اولیه بامداد یکشنبه ادامه داشت.

پلیس واشنگتن اعلام کرده که چند قبضه سلاح بازداشت شدگان را توقیف کرده است. دو افسر پلیس واشنگتن نیز در جریان درگیری های شنبه شب مجروح شدند.

دونالد ترامپ روز شنبه پیش از مراجعه به زمین گلف خود در ایالت ویرجینیا با خودرو از میان طرفدارانش در واشنگتن عبور کرده بود.

اعضای گروه «پسران سربلند» (Proud Boys) که به نزاع خیابانی با مخالفان خود مشهور هستند از جمله شرکت کنندگان در تظاهرات روز شنبه در واشنگتن بودند.

دیدگاه