سازمان جهانی بهداشت: تا کنون حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

  • 14 مهر 1399 - 22:13
سازمان جهانی بهداشت: تا کنون حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

مایکل رایان، رئیس بخش اورژانس سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که «بهترین برآوردها» حاکی از آن است که تقریبا ۱۰ درصد از جمعیت جهان (بیش از ۷۶۰ میلیون نفر) تا کنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؛ این رقم بیش از ۲۰ برابر موارد تایید شدۀ ابتلا به این بیماری از سوی کشورهاست.

با این وجود او هشدار داد که یکی از سخت‌ترین دوره‌های همه‌گیریِ این ویروس در راه است.

به گزارش یورو نیوز، سخنان دکتر رایان در حالی مطرح می‌شود که مجموع موارد تایید شدۀ ابتلا به کرونا که از سوی دولت‌ها گزارش شده، رقمی حدود ۳۶ میلیون مبتلا را نشان می‌دهد. پیش از این نیز بارها کارشناسان در سراسر جهان تاکید کرده بودند که موارد تایید شدۀ ابتلا به این بیماری، بسیار کمتر از رقم واقعی مبتلایان به کووید۱۹ است.

مایکل رایان که در جلسه‌ای ویژه با حضور ۳۴ عضو هیأت اجرایی سازمان جهانی بهداشت سخن می‌گفت، افزود که اگرچه میزان ابتلای به این بیماری در مناطق شهری و روستایی و در میان گروههای مختلف، به یک اندازه نیست اما بطور کلی می‌توان گفت که «اکثریت قریب به اتفاق جهان» در خطر است.

او اعلام کرد که همه گیری‌ این ویروس ادامه خواهد یافت اما همزمان ابزارهای مهار سرایت آن به دیگر افراد همچنین راههای درمان مبتلایان نیز در حال پیشرفت است.

مایکل رایان افزود هم اکنون در جنوب‌شرق آسیا شاهد افزایش شمار مبتلایان و در اروپا و شرق مدیترانه شاهد افزایش شمار مرگ و میر هستیم؛ اما اوضاع در آفریقا و غرب اقیانوس آرام «نسبتا بهتر» است.

دیدگاه