تیم درمانی دونالد ترامپ: رئیس جمهوری آمریکا به زودی مرخص می‌شود

  • 13 مهر 1399 - 20:01
تیم درمانی دونالد ترامپ: رئیس جمهوری آمریکا به زودی مرخص می‌شود

پزشک دونالد ترامپ می‌گوید که روند بهبودی وی پس از ابتلا به بیماری کووید۱۹ همچنان ادامه دارد و وضعیت عمومی رئیس جمهوری ایالات متحده در حال حاضر تثبیت شده است.

به گزارش یورو نیوز، شان کانلی، پزشک ویژه کاخ سفید روز یکشنبه با اعلام این مطلب یاد آور شد که دونالد ترامپ می‌تواند از فردا، دوشنبه از بیمارستان مرخص شود.

پزشک ناظر بر تیم درمان دونالد ترامپ در عین حال تصریح کرد که سطح اکسیژن خون آقای ترامپ طی ساعات گذشته دو بار پایین آمد و وی هم اکنون تحت درمان با داروهای دسته استروئید است.

برخی رسانه‌ها در گزارش‌هایی اعلام کرده‌اند که تعداد اندکی از هواداران رئیس جمهوری آمریکا از زمان بستری شدن وی مقابل بیمارستانی که وی در آن تحت درمان است تجمع کرده و منتظر ترخیص وی هستند.

کاهش سطح اکسیژن خون دونالد ترامپ، مسئله‌ای است که مسئولان کاخ سفید نیز پیش‌ از این به آن اشاره کرده و نگرانی پزشکان نسبت به آن خبر داده بودند.

مارک مدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید همچنین به این موضوع اشاره کرده بود که دمای بدن دونالد ترامپ نیز طی ساعات گذشته از حد معمول بالاتر رفته بود.

این درحالیست که تیم درمانی دونالد ترامپ روز شنبه از وضعیت خوب سلامت وی خبر داده و تاکید کرده بودند که رئیس جمهوری آمریکا تب و مشکل تنفسی نداشته است.

با تایید افت سطح اکسیژن خون دونالد ترامپ احتمال این مسئله که دونالد ترامپ از دستگاه کمک تنفسی استفاده کرده، تقویت می‌شود. این گمانه‌ زنی را پیش‌تر برخی رسانه‌های آمریکایی نیز مطرح کرده و از احتمال استفاده ترامپ از دستگاه تنفس مصنوعی در روز جمعه خبر داده بودند.

رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی توییتر تاکید کرد که حالش رو به بهبودی است و به زودی روند معمول کارها، از جمله کارزار انتخاباتی خود را از سر خواهد گرفت.

اطلاعات بعضا ضد و نقیض مطرح شده از سوی تیم پزشکی دونالد ترامپ، مسئولان کاخ سفید و رسانه‌های آمریکا در حالی مخاطبان اخبار مرتبط با وضعیت سلامتی رئیس جمهوری آمریکا را سردرگم کرده که کم‌تر از یک ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد و فاصله مستاجر کاخ سفید با رقیب دمکراتش درنظرسنجی‌ها به نفع جو بایدن در حال افزایش است.

نکته‌ای که بر ابهامات موجود در ماجرای ابتلای دونالد ترامپ به کرونا می‌افزاید زمان تشخیص بیماری او از سوی تیم پزشکی است.

دکتر شان کانلی روز شنبه اعلام کرده بود که تشخیص بیماری کووید۱۹ در دونالد ترامپ ۷۲ ساعت پیش صورت گرفته؛ حال آنکه رئیس جمهوری بامداد روز جمعه ۳۰ سپتامبر با انتشار توئیتی از ابتلای خود و همسرش به کرونا خبر داده بود.

دیدگاه