ابتلای دستیار رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا؛ ترامپ خود را قرنطینه می‌کند

  • 11 مهر 1399 - 7:54
ابتلای دستیار رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا؛ ترامپ خود را قرنطینه می‌کند

به دنبال مثبت شدن تست کووید-۱۹ برای هوپ هیکس، دستیار ارشد کاخ سفید که از نزدیک با دونالد ترامپ کار می‌کند، رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا خود را قرنطینه می‌کنند.

دونالد ترامپ ضمن اعلام خبر ابتلای هیکس به کرونا در توییتر نوشت: «تست کووید-۱۹ برای هوپ هیکس که به سختی و بی‌وفقه کار می‌کند، مثبت شد. بانوی اول و من منتظر نتیجه تست‌ها هستیم و در همین حال روند قرنطینه را آغاز خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ: تست کووید-۱۹ برای هوپ هیکس مثبت شد. بانوی اول و من منتظر نتیجه تست‌ها هستیم و در همین حال روند قرنطینه را آغاز خواهیم کرد

کاخ سفید از کیت‌های آزمایشی برای کرونا استفاده می‌کند که جوابش ۱۵دقیقه‌ای معلوم می‌شود. ترامپ نوشته که «منتظر» جواب آزمایش‌هایشان هستند.

به گزارش رویترز، هوپ هیکس سه‌شنبه به همراه دونالد ترامپ و دیگر مقامات ارشد کاخ سفید با هواپیمای ریاست جمهوری، «ایر فورس وان»، به محل مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری در کلیولند اوهایو رفته بود.

پیش از این نیز شماری از دستیاران ارشد دونالد ترامپ نیز به کرونا مبتلا شده بودند، اما رئیس جمهوری آمریکا خود را قرنطینه نکرده بود.

خبرنگاران کاخ سفید اشاره کردند که او روز چهارشنبه در هلی کوپتر “مرین وان” در فاصله نزدیک از رئیس جمهور آمریکا نشسته بود.

هوپ هیکس که ۳۱ سال دارد نزدیک ترین دستیار آقای ترامپ است که به ویروس کرونا مبتلا می شود.

او روز سه شنبه بدون ماسک در حال پیاده شدن از هواپیمای ریاست جمهوری در کلیولند دیده شد و یک روز بعد همراه رئیس جمهور به مینه سوتا سفر کرد.

مقام های کاخ سفید هر روز دستیاران رئیس جمهور آمریکا و کلیه کسانی که با او در تماس هستند را تست می کنند.

آقای ترامپ اغلب از پوشیدن ماسک خودداری می کند و در جریان دیدارهای رسمی بدون ماسک در فاصله نزدیک از دستیارانش و دیگران دیده می شود.

خانم هیکس در دوران نامزدی قبلی آقای ترامپ سخنگوی او بود و بعد مدیر ارتباطات کاخ سفید شد.

او در ماه مارس ۲۰۱۸ از این پست کنار رفت تا افسر ارشد امور ارتباطات شرکت فاکس روپرت مرداک شود، اما در ماه فوریه به کاخ سفید برگشت.

دیدگاه