بریتانیا می‌گوید از دخالت روسیه در حمله سایبری به نتیجه تحقیقات واکسن کرونا «مطمئن» است

  • 29 تیر 1399 - 18:55
بریتانیا می‌گوید از دخالت روسیه در حمله سایبری به نتیجه تحقیقات واکسن کرونا «مطمئن» است

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا امروز تاکید کرد که از نقش آفرینی روسیه در حملات سایبری برای سرقت نتیجه تحقیقات در مورد واکسن بیماری «کووید ۱۹» اطمینان دارد.

به گزارش یورو نیوز، بریتانیا، آمریکا و کانادا روز پنجشنبه گذشته گروهی از هکرهای روس را به حمله سایبری به سازمان های بریتانیایی، آمریکایی و کانادایی در راستای تلاش برای سرقت نتیجه تحقیقات درباره واکسن ویروس جدید کرونا متهم کرده بودند. درمقابل روسیه این اتهام را رد کرده است.

وزیر خارجه بریتانیا روز یکشنبه گفت: «ما کاملا مطمئن هستیم که سازمان های اطلاعاتی روسیه در این حمله سایبری نقش داشتند. هدف آنها خرابکاری در تحقیق ها برای تولید واکسن یا بهره برداری از آن بود.»

دومینیک راب در ادامه افزود: «به نظرم نقش آفرینی دولت روسیه در این فعالیت [سایبری] هنگامی که جهان برای مقابله با کووید ۱۹ به ویژه دستیابی به راه حلی جهانی برای کشف واکسن متحد شده شرم آور و قابل سرزنش است.»

آندری کلین، سفیر روسیه در بریتانیا در واکنش به ادعای لندن علیه کشورش گفت: «من اصلا این ماجرا را باور ندارم. این [ادعا] به کل بی معنا است.»

سفیر روسیه در بریتانیا همچنین مدعی شد که اولین بار از طریق رسانه های بریتانیایی از حمله هکرها مطلع شده است.

روابط روسیه و بریتانیا از زمان مسموم شدن سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در بریتانیا به سردی گرائیده است. روسیه هرگونه دخالت در سوءقصد به جان سرگئی اسکریپال را رد کرده است.

دیدگاه