توقیف بزرگترین محموله ماده مخدر شیشه در استرالیا

  • 16 فروردین 1396 - 15:12
توقیف بزرگترین محموله ماده مخدر شیشه در استرالیا

پلیس استرالیا روز چهارشنبه ۵ آویل / ۱۶ فروردین اعلام کرد که بزرگترین محموله ماده مخدر شیشه (از گروه متامفتامین) در تاریخ این کشور را در ملبورن کشف کرده است. این محموله ۹۰۳ کیلوگرمی ارزشی بالغ بر ۶۸۰ میلیون دلار دارد.

به گفته پلیس این محموله در لایه داخلی پارکت هایی جاسازی شده بودند که از چین به استرالیا وارد شده اند.

به گزارش یورو نیوز، مایکل کینان وزیر دادگستری استرالیا در اینباره گفت: «ما بسیار مفتخریم که اعلام کنیم اجرای قانون استرالیا با اقدام مشترک به توقیف بزرگترین محموله متامفتامین یا شیشه در تاریخ استرالیا انجامید. ما در استرالیا مشکل بسیار جدیی با مواد مخدر داریم و تحلیل فاضلاب های شهری که ما هفته پیش منتشر کردیم این موضوع را تایید می کند. در میان تمام مخدرها، شیشه جدی ترین اپیدمی است که ما در تاریخ استرالیا با آن مواجه بوده ایم.»

فروش یک کیلوگرم متامفتامین در استرالیا ۸۰ برابر بیشتر از چین منفعت دارد به همین دلیل قاچاقچیان آسیای جنوبی شرقی بشدت علاقمند به بازار استرالیا هستند.

یک گزارش تحقیقاتی در استرالیا گویای آنست که این کشور یکی از بالاترین نرخ های مصرف شیشه را دارد و میزان مصرف این ماده بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ دو برابر شده است.

پلیس دو مرد استرالیایی ۵۳ و ۳۶ ساله در این ارتباط دستگیر کرده است که در صوت اثبات اتهام با احتمال محکومیت به حبس ابد مواجه اند.

دیدگاه