کودکان قربانی کرونا و نگرانی جهانیان

  • 14 فروردین 1399 - 20:56
کودکان قربانی کرونا و نگرانی جهانیان

مرگ یک دختربچه ۱۲ ساله کشور کوچک بلژیک را با نگرانی‌های جدیدی در مبارزه علیه این ویروس مواجه کرده است. این کودک جوانترین قربانی کرونا در بلژیک است.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در بلژیک، دکتر امانوئل آندره در حالی که صدایی محزون داشت در کنفرانس خبری مرگ این کودک بلژیکی را اعلام کرد. وی گفت برای کادر درمانی مرگ کودکان بسیار سخت و غمگین کننده است.

امانوئل آندره در کنفرانس خبری تاکید کرد که مرگ این کودک براثر ابتلا به کووید-۱۹ اتفاقی بس نادر است و به خانواده و نزدیکان آنها تسلیت گفت. پیش از این کودک، جوانترین قربانی کرونا در بلژیک پرستاری ۳۰ ساله بود.

مرگ یک نوجوان در بریتانیا و فرانسه

تنها چند ساعت پیش از مرگ این کودک، بیمارستان سلطنتی لندن نیز خبر فوت کودکی ۱۳ ساله در پی ابتلا به کووید-۱۹ را داد. این بیمارستان اعلام کرد که متاسفانه بدلیل مبارزه با شیوع بیماری، خانواده این کودک هم از آمدن به بیمارستان خودداری کرده اند. این کودک قربانی کرونا در بریتانیا هیچ بیماری مزمنی نداشته است. اسماعیل ۱۳ ساله هم تاامروز جوانترین قربانی کرونا در بریتانیا است.

هفته گذشته مقامات فرانسوی اعلام کردند که یک دختر ۱۶ ساله در بیمارستان کودکان در پاریس دراثر ابتلا به کووید-۱۹ درگذشت. مرگ این نوجوان که به عنوان ژولی شناخته شده و از آن به عنوان «موردی سالم» یاد می شود، در فرانسه احساسات شدیدی را برانگیخت.

مرگ ناشی از کووید-۱۹ در بین افراد زیر هجده سال بسیار استثنایی و کم سابقه است.

مقامات سازمان بهداشت جهانی پیش تر گفته اند که موارد جدی بیماری هرچند در گروه‌های سنی بالاتر و آسیب پذیر بیشتر است اما مرگ ناشی از این ویروس در هر سنی می تواند رخ دهد. هرچند نرخ مرگ و میر به نسبت سن افراد متغیر است.

دیدگاه