نشانه‌های پیشرفت چین در مقابله با کرونا

  • 19 اسفند 1398 - 16:04
نشانه‌های پیشرفت چین در مقابله با کرونا

تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در چین در روزهای اخیر سیری نزولی داشته که به نوشته خبرگزاری فرانسه، نشان از مؤثر بودن اقداماتی مانند قرنطینه دارد.

روز دوشنبه ۹ مارس / ۱۹ اسفند شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ نفر در کل چین اعلام شد که کمترین افزایش را در این مدت نشان می‌دهد. تقریباً تمامی ۴۰ مورد جدید و همچنین ۲۲ نفری که در یک روز اخیر جان باختند در شهر ووهان، مرکز استان هوبئی و کانون اصلی شیوع کرونا، بودند.

برخی از بیمارستان‌ها و مراکز موقتی که برای مقابله با کرونای جدید برپا شده بود تعطیل شده، شماری از مدارس باز شده و کارمندان پارک «دیزنی» شانگهای دوشنبه به سر کار رفتند.

یک مقام ارشد دولت چین هفته گذشته تلویحا گفت که قرنطینه استان هوبئی با ۵۶ میلیون جمعیت بزودی پایان می‌یابد و محدودیت‌های مسافرتی به این استان برداشته خواهد شد. در شهر ووهان از ۱۶ بیمارستان صحرایی که در ماه‌های اخیر برپا شده بودند ۱۴ مرکز برچیده شده و تعطیلی نهادهای عمومی از جمله مدارس نیز روز دوشنبه به پایان رسید.

پارک معروف دیزنی در شانگهای نیز با اینکه همچنان تعطیل است اما روز دوشنبه از هزاران کارمند خود خواست به سر کار بروند.

با این حال خبرگزاری فرانسه به وضعیت برخی استان‌های چین اشاره کرده که همچنان مراکز عمومی را بسته نگاه داشته‌اند.

ویروس کرونای جدید در چین نزدیک به ۸۱هزار نفر را آلوده کرد و تا صبح دوشنبه ۳۱۱۹ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به بیش از ۱۱۰ هزار نفر رسیده و بیش از ۳۸۰۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعداد کشورهایی که از شناسایی موارد ابتلا به کرونا خبر داده‌اند، از مرز ۱۰۰ کشور فراتر رفته است.

دیدگاه