ترامپ: هیچ آمریکایی یا عراقی در حمله به پایگاه ما کشته نشد

  • 18 دی 1398 - 21:21
ترامپ: هیچ آمریکایی یا عراقی در حمله به پایگاه ما کشته نشد

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی پس از حملات موشکی سپاه به پایگاه‌های این کشور در عراق گفت که هیچ آمریکایی یا عراقی در این حمله کشته نشده و فقط خسارات اندکی وارد شده.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، ترامپ که فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی او را همراهی می‌کردند، افزود: سیستم هشدار از قبل ما خوب عمل کرد و ما توانستیم جان سربازان‌مان را حفظ کنیم و همه سربازان ما در ایمنی و امنیت هستند.

ترامپ در حالی می‌گوید که این حمله هیچ تلفاتی نداشته که یک منبع در سازمان اطلاعات سپاه به خبرگزاری فارس گفته که در حملات بامداد چهارشنبه ۱۸ دی به پایگاه‌های آمریکا در عراق دستکم ۸۰ آمریکایی کشته شده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخناش گفت: به نظر می‌رسد که ایران دست از حملات خود بردارد.

ترامپ مدعی شد: ایران حامی پیشرو تروریسم در جهان است و با تلاش برای رسیدن به سلاح هسته‌ای امنیت را مختل می‌کند. اجازه این کار را نمی‌دهیم. هفته پیش کاری کردیم که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران را از میان برداشتیم تا نتواند امنیت ما را به خطر بیندازد. ‎سلیمانی مسئول کشته شدن هزاران آمریکایی بود از جمله از طریق بمب­‌های کنار جاده‌ای. در حمله اخیر آنها، یک آمریکایی کشته شد و سپس حادثه سفارت آمریکا در بغداد پیش آمد. با حذف سلیمانی یک پیام بازدارنده قوی فرستادیم که اگر برای جان خود ارزشی قائل هستید، نباید جان دیگران را به خطر بیندازید. این پاسخ به ایران بود.

قاسم سلیمانی از سال ۱۳۷۶ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بود. او به همراه چهار تن از اعضای سپاه و پنج عضو حشد الشعبی عراق بامداد سیزدهم دی ۱۳۹۸ در پی حمله هوایی آمریکا در فرودگاه بغداد ترور شد.

ترامپ افزود: آمریکا به زودی ایران را تحریم خواهد کرد. ایران در ماه‌­های اخیر به تاسیسات عربستان حمله کرده و دو پهپاد آمریکایی را ساقط کرده است. رفتار ایران بدتر و بدتر شده است. آنها پول نفت را دریافت کردند اما به جای اینکه تشکر کنند، فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: موشک‌های شب گذشته که شلیک شد با پول‌های پرداخت شده از توافق هسته‌ای به دست آمده است.

ترامپ گفت: نیروی نظامی آمریکا بهترین نیروی نظامی جهان است. موشک‌های ما بزرگ و قوی و دقیق و مرگبار هستند، ما موشک‌های فوق صوتی تولید کرده‌ایم اما تولید این سلاح‌ها به معنای استفاده از این سلاح‌ها نیست و ما نمی‌خواهیم از آنها استفاده کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در انتهای سخنانش خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار جنگجوی داعش در دولت من کشته و دستگیر شده‌اند. داعش دشمن طبیعی ایران است، نابودی داعش برای ایران خوب است و ما باید با هم روی این هدف مشترک و اولویت‌های مشترک دیگر کار کنیم. در نهایت به مردم ایران و رهبران ایران می‌گویم ما می‌خواهیم که شما آینده خوبی داشته باشید، آینده‌ای که مستحق آن هستید، آینده‌ای از رفاه، صلح، آرامش با ملت‌های جهان. ایالات متحده آماده است که آغوش خود را به سمت صلح و کسی که به دنبال صلح است، باز کند.

دیدگاه