داعش مسئولیت حمله تروریستی لندن را برعهده گرفت

  • 03 فروردین 1396 - 20:47
داعش مسئولیت حمله تروریستی لندن را برعهده گرفت

بنا بر اعلام خبرگزاری اعماق که وابسته به گروه تروریستی داعش است، این گروه افراطی مسئولیت حمله تروریستی روز چهارشنبه در لندن را برعهده گرفته است.

داعش در اعلامیه خود، مهاجم حمله لندن را یک سرباز دولت اسلامی خوانده است.

این گروه افراطی همچنین تاکید کرده که حمله لندن در پاسخ به درخواست داعش انجام شده است؛ درخواستی مبنی بر هدف قراردادن شهروندان کشورهایی که در ائتلاف علیه داعش شرکت دارند.

ائتلافی از کشورهای مختلف به رهبری آمریکا بیش از دو سال است که مواضع داعش در سوریه و عراق را هدف قرار می‌دهند. بریتانیا نیز عضو این ائتلاف است.‌

پلیس لندن نام مهاجم حمله روز چهارشنبه در کنار ساختمان پارلمان بریتانیا در لندن را “خالد مسعود” اعلام کرده است.

به گفته پلیس این فرد ۵۲ سال داشته است. او متولد استان کنت در جنوب بریتانیا بوده و اخیرا در منطقه وست میدلندز زندگی می‌کرده است.

به گفته پلیس این فرد قبلا هم محکومیت‌هایی در ارتباط با تعرض و مالکیت سلاح داشت اما هیچگاه به جرایم تروریستی محکوم نشده بود.

روز چهارشنبه فردی با خودرو عابران روی پل وستمینستر در مقابل ساختمان پارلمان را زیر گرفت و دو نفر را کشت. ده‌ها نفر هم در این حادثه زخمی شدند. مهاجم سپس یکی از ماموران پلیس را با چاقو کشت و سرانجام به ضرب گلوله ماموران کشته شد.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، امروز پنجشنبه در جلسه مجلس عوام بریتانیا اعلام کرد که مهاجم فردی مسلمان و متولد بریتانیا بود که MI۵ (سازمان اطلاعات داخلی) پیشتر او را تحت نظر داشت. خانم می مهاجم را “عنصری حاشیه‌ای” توصیف کرد.

پیش از این پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا اعلام کرده بود که هشت نفر را در شهرهای لندن و بیرمنگام به ظن ارتباط با حمله چهارشنبه در لندن بازداشت کرده است.

اتفاق روز گذشته بزرگترین حمله این چنینی در بریتانیا ظرف ۱۰ سال اخیر بوده است. گروه داعش در سال‌های اخیر مسئولیت حملاتی را در پاریس، نیس، بروکسل و برلین پذیرفته است.

دیدگاه