زنی که دوستش را برای “شهرت” در یوتیوب کشت، زندانی شد

  • 25 اسفند 1396 - 9:59
زنی که دوستش را برای “شهرت” در یوتیوب کشت، زندانی شد

یک زن آمریکایی به خاطر کشتن دوست‌پسرش با شلیک گلوله در یک شیرین‌کاری بدفرجام به شش ماه زندان محکوم شد. این زوج می‌خواستند کاری کنند تا در یوتیوب هواداران بیشتری جلب کنند و مشهور شوند.

به گزارش بی بی سی، سال گذشته، پدرو روئیز در مقابل دوربین از مونالیزا پرز، دوست‌دخترش خواست تا به کتاب ضخیمی که مقابل سینه‌اش قرار داده بود از فاصله سی سانتی‌متری شلیک کند. او فکر می‌کرد که قطر کتاب مانع از عبور گلوله شده و او را محافظت می‌کند.

اما گلوله از کتاب با قطر حدود ۴ سانتی‌متر عبور کرد و پدرو را به شدت زخمی کرد و سپس به مرگ او انجامید.

خانم پرز که مادر دو فرزند است به خاطر قتل غیر عمد، مجرم شناخته شد.

شرایط محکومیت پرز از سوی قاضی جفری رمیک در مینه‌سوتای آمریکا چنین اعلام شده است:

  • ۱۸۰ روز زندان (این دوره به تناوب، ده روز در زندان و ده روز بیرون از آن خواهد بود که ۹۰ روز پشت میله‌های زندان خواهد شد. ۹۰ روز باقی‌مانده را می‌تواند در محوطه خانه‌اش بگذراند.)
  • ده سال به شکل “تعلیق مراقبتی” تحت نظارت باشد
  • محرومیت از داشتن سلاح گرم تا آخر عمر
  • هیچ درآمدی از این پرونده نمی‌تواند به دست بیاورد

شدت محکومیت خانم پرز پایین‌تر از دستورالعمل‌های دولتی است اما جیمز بری، وکیل دادگستری شهرستان نورمن می‌گوید:”حقیقت این است که این شیرین‌کاری احمقانه از سوی پدرو روئیز خیال‌پردازی، طراحی و اجرا شده بود و متهم اشتباهی و به شکلی غم‌انگیز به حرف و تضمین او که این کار خطری ندارد، اتکا کرده بود.”

پرز و روئیز شوخی‌ها و شیرین‌کاری‌های زندگی روزمره‌شان را در منطقه هالستاد مینه‌سوتا مستند می‌کردند و در یوتیوب می‌گذاشتند تا در اینترنت به شهرت برسند.

در ماه ژوئن ۲۰۱۷ پرز با یک اسلحه کمری قدرتمند از فاصله نزدیک به یک کتاب دائره المعارف که روئیز آن را در برابر سینه‌اش قرار داده بود شلیک کرد.

روئیز قبلا این کار را امتحان کرده بود و فکر می‌کرد این کتاب ضخیم از او محافظت می‌کند.

زمانی که او این گلوله را شلیک کرد، کودک سه ساله این زوج و حدود ۳۰ نفر از همسایه‌ها برای تماشا جمع شده بودند. روئیز لحظاتی پس از آن جان داد.

پرز به پلیس زنگ زد و گفت که اشتباهی به دوست‌پسرش شلیک کرده است.

او در زمان انجام این کار، باردار بود.

دیدگاه