پنجاه شغل برتر در آمریکا چیست و میزان دستمزد آنها چقدر است؟

  • 05 بهمن 1396 - 0:54
پنجاه شغل برتر در آمریکا چیست و میزان دستمزد آنها چقدر است؟

بهترین مشاغل کدامند؟ کدام شغل درآمد بیشتری دارد؟ کارکنان کدام مشاغل از کار خود احساس رضایت بیشتری دارند؟ اینها سوالاتی است که ذهن اغلب ما را در دوره‌های مختلف زندگی خود را با آن درگیر می‌کند. برای پاسخ به سوالاتی از این قبیل در این نوشتار به بررسی ۵۰ شغل برتر در ایالات متحده آمریکا می‌پردازیم.

به گزارش یورو نیوز، اطلاعاتی که در این نوشتار ارائه شده‎اند براساس گزارش وبسایت گلسدور (Glassdoor) است که یک موسسه خصوصی در زمینه جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مشاغل مختلف، کارفرمایان، کارمندان و تجزیه و تحلیل داده‌های شغلی است.

در این گزارش عواملی چون حقوق پایه، رضایتمندی و تعداد فرصت‌های شغلی در ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شده و نهایتا رتبه شغلی تعیین شده است.

با بررسی داده‌های موجود به نظر می‌رسد که مشاغل مرتبط با مدیریت، امور تجاری، مهندسی، متخصصان رایانه و نرم‌افزار در صدر این فهرست و در میان برترین مشاغل قرار دارند.

۲۰ شغل برتر در این کشور به ترتیب عبارتند از: داده پرداز، مهندس توسعه نرم‌افزار، مدیر بازاریابی، کار درمان، مدیر منابع انسانی، مهندس الکترونیک، مدیر راهبردی، طراح و توسعه‌دهنده موبایل، مدیر تولید، مهندس تولید، مدیر اجرایی، مدیر امور مالی، مدیر امور بحران، مدیر توسعه کسب و کار، مهندس کنترل پروژه و برنامه‌ریز، مهندس امنیت و قابلیت نرم‌افزار، مهندس مکانیک، مدیر علوم تجزیه و تحلیل، مدیر مالی و مدیر نوآوری و خلاقیت.

در اینفوگرام زیر می‌توانید ۲۰ شغل برتر ایالات متحده آمریکا به همراه رتبه شغلی، میزان رضایتمندی کارکنان و همچنین حقوق سالیانه برحسب صدهزار دلار در سال را ببینید.

 

۳۰ شغل برتر دیگر آمریکا به ترتیب عبارتند از: مهندس نرم‌افزار، مهندس سخت‌افزار، کارگزار سازمانی، مدیر و ناظر کیفی، دستیار پزشک، مدیر پایگاه داده، طراح وب، مدیر پرستاری، مدیر امور مشتریان، معمار، مهندس فرآیند، مهندس قابلیت اطمینان، مهندس داده، مدیر عامل، پاتولوژیست گفتار درمان، مدیر ارتباطات، مدیر حسابرسی، تحلیلگره داده، تحلیلگر سیستم، مدیر املات و مستغلات، مدیر حسابرسی استراتژیک، مدیر توسعه کسب و کار، تحلیلگر توسعه کسب و کار، تحلیل گر اقتصادی، مدیر حسابرسی، طراح وب برای مشتریان شرکت‌ها، دستیار اجرایی، مشاور امور مدیریتی، مدیر پروژه، پرستار و سرپرست منابع انسانی.

رتبه شغلی این مشاغل بین ۴.۱ تا ۴.۳ و میزان رضایت‎مندی کارکنان نیز از  ۳.۵ تا ۴.۳ متغیر است. میزان دستمزد کارکنان این مشاغل نیز بین ۱۲۵ هزار دلار در سال برای شغل معماری تا ۵۵ هزار دلار در سال برای شغل دستیار اجرایی متفاوت است.

دیدگاه