هوای فارس ۵ روز بارانی است

  • 25 دی 1400 - 12:05
هوای فارس ۵ روز بارانی است

سرپرست هواشناسی فارس با اعلام وضعیت نارنجی، هوای سراسر استان را به مدت پنج روز از جمعه ۲۴ تا سه شنبه ۲۸ دیماه بارانی پیش بینی کرد.

سعید رنجبر جمعه در مصاحبه با ایرنا افزود: نوع مخاطره، بارش باران گاهی شدید، در نواحی کوهستانی و سردسیر با بارش برف، رعد و برق، احتمال تگرگ در نقاط مستعد همراه با وزش باد شدید موقتی و کاهش دما پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: شنبه ۲۵ دیماه بارش در کل استان همراه با وزش باد شدید به ویژه در شمال و شرق استان خواهیم داشت.

رنجبر با اظهار اینکه ۲۶ دیماه باز هم بارش باران در سراسر استان به ویژه در نیمه جنوبی همراه با گاهی وزش باد شدید ادامه دارد، افزود:  همچنین برای دوشنبه ۲۷ دیماه نیز باز هم بارش باران در سراسر استان همراه با شدت بارندگی در نواحی جنوبی پیش بینی شده است.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی فارس ادامه داد: برای سه شنبه ۲۸ دیماه بارش پراکنده در برخی نقاط استان پیش بینی شده و به تدریج کاهش ابر همراه با مه گرفتگی در ساعات صبح و کاهش دما نیز به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: در این چند روز، جاری شدن روان آب، آب گرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه و مسیل ها، سیلابی شدن رودخانه ها،لغزندگی و کاهش دید در جاده ها، احتمال مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف گیر، اثرات مخاطره آمیز  به دنبال خواهد داشت.

رنجبر تاکید کرد: از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها دوری کنید، بازگشایی دهانه پل ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه و مسیل ها نیز توصیه می شود.

وی هوای شهرستان پاسارگاد را طی ۲۴ ساعت گذشته با منهای پنج درجه زیر صفر به عنوان سردترین نقطه استان اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های لامرد، مهُر، خنج و هم با ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مناطق فارس بودند.

همچنین دمای هوای شیراز مرکز استان در بامداد جمعه به صفر درجه رسید و حداکثر دما هم طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ درجه بالای صفر بود.

دیدگاه