کلاس مربیگری ژیمناستیک هنری بانوان کشور در شیراز برگزار شد

  • 29 آذر 1400 - 9:42
کلاس مربیگری ژیمناستیک هنری بانوان کشور در شیراز برگزار شد

کلاس مربیگری درجه سه  ژیمناستیک هنری بانوان کشور زیر نظر فدراسیون در شیراز برگزار شد.

رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: کلاس مربیگری درجه ۳ ژیمناستیک هنری بانوان با حضور ۳۶ شرکت کننده از شهرستانهای جهرم، فسا، مرودشت، گراش، نی ریز، زرقان، کوار، و استان‌های اصفهان، بوشهر و کرمان در ۲ بخش تئوری و عملی در وسائل زمینی، پرش خرک، موازنه و پارالل در باشگاه استاد اعظمی شیراز برگزار شد.

سعید رضا کیخا افزود: این دوره با مدرسی لیلا فیلی انجام شد و به دلیل استقبال خوب و تعداد زیاد داوطلبان،اعضای این دوره آموزشی به ۲ گروه تقسیم شدند که  گروه اول مخصوص مربیان شهرستان‌های فارس و سایر استان‌ها برگزار شد و متقاضیان شیرازی هم در گروه دوم از سی ام آذر ماه  لغایت چهارم دی به کلاس خواهند رفت.

قهرمان ژیمناستیک جهان بیان داشت: این دومین کلاسی است که زیر نظر فدراسیون برگزار می شود و باتوجه به نیازسنجی های انجام شده ،هدف ما ارتقای سطح کیفی مربیان به ویژه مربیان جوان است و می کوشیم با افزایش دانش آنها بتوانیم در کنارمربیان باتجربه از آنها استفاده کنیم.

ژیمناستیک هنری یکی از رشته های ژیمناستیک است که در  المپیک حضور دارد و شامل انجام حرکات خاص ژیمناستیک در قالب نمایش نیرو، چابکی، انعطاف پذیری ، کنترل و هماهنگی است.

این رشته در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزار می شود و برای آقایان ۶ حرکت و برای بانوان هم چهار حرکت در نظر گرفته شده است.

حرکات بانوان شامل حرکات زمینی، پرش  خرک ، پارالل  و چوب موازنه است و برای آقایان هم حرکات زمینی، بارفیکس، پرش خرک ، پارالل، دار حلقه و خرک حلقه شامل می شود.

دیدگاه