فارس آماده بازگشایی مدارس؛ ثبت‌نام ۸۷۰ هزار دانش‌آموز

  • 27 شهریور 1400 - 9:04
فارس آماده بازگشایی مدارس؛ ثبت‌نام ۸۷۰ هزار دانش‌آموز

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش فارس از آمادگی ۱۰۰ درصدی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد.

محسن کلاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به واکسیناسیون ۹۸ درصدی معلمان و کادر آموزشی مدارس فارس، اعلام کرد که بازگشایی حضوری، نیمه حضوری یا غیر حضوری مدارس منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

او با تاکید مجدد بر آمادگی آموزش وپرورش فارس برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، گفت: امید است با حضوری شدن کلاس‌های درس، نقیصه آموزشی و تحصیلی ایام پاندمی کرونا برطرف شود، چرا که معتقدیم غیرحضوری بودن مدارس، آسیب‌های متعددی به آموزش‌وپرورش و دانش‌آموزان وارد خواهد کرد.

کلاری با بیان اینکه در هر حال سال تحصیلی جدید از مهر ماه آغاز خواهد شد، عنوان کرد: متناسب با رنگبندی نقاط مختلف استان و بنا به تصمیم شورای مدرسه و همراهی اولیاء، با اولویت حفظ سلامتی دانش آموزان، برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری و تلفیقی برنامه‌ریزی خواهد شد.

او با حائز اهمیت دانستن نقش شوراهای مدارس در بازگشایی و نحوه حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری کلاس‌ها، اظهار کرد: نیازمند همراهی و هم‌فکری انجمن‌های اولیاء و مربیان به ویژه شوراهای مدارس و تبادل نظر نزدیک با اولیا و مشورت با آنها در نوع و نحوه تحصیل فرزندان در مدارس هستیم.

معاون آموزش و پرورش فارس ادامه داد: سیاست وزارت آموزش‌وپرورش برای سال جدید بازگشایی مدارس به‌صورت حضوری در صورت مهیا بودن شرایط جامعه است.

کلاری همچنین از ثبت نام ۸۷۰ هزار دانش‌آموز در سه مقژع تحصیلی در سال تحصیلی جدید در فارس خبر داد و گفت:  امسال در امر ثبت نام در مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۰درصدی مواجه هستیم.

معاون پژوهش برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش وپرورش فارس از آغاز توزیع کتاب‌های درسی دانش آموزان در مدارس استان هم خبرداد و در این خصوص بیان کرد: نزدیک به ۶٠ هزار دانش آموز برای دریافت کتاب ثبت نام نکرده‌اند و می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی  www.irtextbook.ir   کتابهای درسی را سفارش دهند.

کلاری یادآور شد: کتاب‌های درسی دانش آموزان به مدارس سراسر استان و در مناطق عشایری تحویل داده شده و براساس برنامه ریزی و فراخوان مدیران مدارس طبق گروه بندی پایه‌های مختلف، در اختیار اولیاء و دانش آموزان قرار می‌گیرد.

دیدگاه