پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در فارس

  • 16 فروردین 1400 - 15:30
پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در فارس

پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان فارس استحصال شود.

منصور جباری، مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: نخستین محموله خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۰ از استان فارس تحویل مرکز خرید گندم کمیسیون کارخانه آرد نصر لامرد شد.

جباری افزود: بر اساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان، برآورد مقدار گندم استحصالی امسال بیش از یک میلیون تن است که با توجه به روند تجربی خرید گندم در سال‌های گذشته پیش بینی می‌شود حدود ۹۰۰ هزار تن گندم در استان فارس خریداری شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها بالاخص در مناطق جنوبی استان از مزارع کشت گندم دیم برداشت قابل توجه و در حد انتظاری نخواهیم داشت و برداشت از مزارع کشت آبی در این مناطق قابل توجه خواهد بود.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس با بیان اینکه پیش بینی می شود کاهش چشمگیری در خرید تضمینی گندم در نواحی جنوبی استان داشته باشیم، افزود: بر اساس مجوزی که ستاد در سامانه خرید جانمایی کرده است محموله های گندم وصولی در سامانه فوق ثبت خواهند شد.

جباری ادامه داد: در حال حاضر قیمت خرید گندم معمولی کیلویی ۴۰ هزار ریال است.

وی گفت: بر اساس استاندارد‌های مورد نظر و تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مراکز خرید گندم در استان آماده خرید محصول از کشاورزان است.

حسین پژمان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس گفت: امسال ۳۸۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس زیر کشت محصول گندم در ۲ نوع آبی و دیم رفته که ۲۹۶ هزار هکتار آن مربوط به کشت آبی و ۱۲۰ هزار هکتار نیز کشت گندم دیم است.

دیدگاه