افزایش ۱۰۰ درصدی مصدومیت‌های ترافیکی در فارس

  • 07 فروردین 1400 - 12:44
افزایش ۱۰۰ درصدی مصدومیت‌های ترافیکی در فارس

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از افزایش ۱۰۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در طرح نوروزی امسال در مقایسه با سال ۹۹ در استان خبر داد.

محمدجواد مرادیان شنبه ۷ فروردین در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از افزایش سفرهای نوروز امسال با وجود کرونای جهش یافته، آمار حوادث ترافیکی نوروز ۱۴۰۰ را ۷۲۵ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به پارسال که ۳۴۹ مورد بوده افزایش ۱۰۷ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس اورژانس فارس از مجروح شدن ۸۶۷ نفر در حوادث ترافیکی جاده‌های استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: متاسفانه آمار مصدومان حوادث ترافیکی نسبت به پارسال که ۴۳۸ مصدم بوده است، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

مرادیان با بیان اینکه ماموران پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس به بیش از هزار و ۱۵ ماموریت در سطح استان اعزام شدند، اضافه کرد: ۴۰۷ ماموریت حوادث ترافیک شهری و ۳۱۸ ماموریت حوادث جاده‌ای در سطح استان انجام گرفته است که اورژانس هوایی ۳ پرواز داشته است.

او ادامه داد: همچنین تعداد ۲۴۶ مجروح خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۶۲۱ نفر به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند.

مرادیان با بیان اینکه در حوادث امسال ۹ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند، عنوان کرد: تعداد ۱۶ نفر دچاز مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.

این مقام مسئول از برقراری ۹ هزار و ۳۶۴ تماس تلفنی با اپراتور ۱۱۵ اورژانس شیراز خبر داد و بیان کرد: اورژانس فارس با ۷۵۰ نیروی متخصص در ۲۰۹ پایگاه و بالگرد برای رویارویی با هرگونه سوانح احتمالی در آمادگی کامل قرار دارد.

دیدگاه