آخر هفته فارس همراه با تندباد خواهد بود

  • 03 فروردین 1400 - 13:00
آخر هفته فارس همراه با تندباد خواهد بود

مدیرکل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: استان فارس در چند روز پایانی هفته شاهد بارش باران نخواهد بود؛ اما رگبارهای پراکنده در برخی نقاط و وزش باد نسبتا شدید و شدید به‌ویژه در مناطق شمالی استان روی خواهد داد.

مهرداد قطره سامانی سه‌شنبه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه سامانه بارشی که از امروز وارد شمال غرب کشور می‌شود به استان فارس نمی‌رسد، گفت: در برخی نقاط استان فارس تنها شاهد رگبارهای پراکنده در روزهای پنجشنبه و جمعه خواهیم بود؛ همچنین مناطق شمالی فارس ازجمله در شهرهای آباده و ایزدخواست وزش باد به حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

وی افزود: وزش بادهای شدید از آخر وقت چهارشنبه آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به اینکه میزان بارش مناطق جنوبی فارس طی یک سال گذشته ۸۵درصد کاهش یافته است، گفت: از همین رو در روزهای پایانی هفته، وزش باد باعث گرد و خاک محلی نیز می‌شود که کاهش دید افقی را در پی خواهد داشت.

سامانی بیان داشت: افزون بر این مناطق جنوبی کشور هم متاثر از کمبود بارش‌ها از جمله کانون‌های گرد و خاک فعال‌اند و ممکن است با وزش باد و کاهش دید افقی، کیفیت هوا نیز دستخوش تغییر شود و هوا در روزهای پنجشنبه و جمعه ناسالم باشد.

او درباره وضعیت هوای شیراز نیز گفت: برای شیراز وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ اما شدت آن در مقایسه با تندبادی که در ۲۲اسفندماه ۹۹ رخ داد کمتر است؛ هرچند کاهش دید افقی و پدیده گرد و غبار رخ خواهد داد.

دیدگاه