سه روستای فارس برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شدند

  • 18 اسفند 1399 - 13:12
سه روستای فارس برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شدند

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: سه روستای فارس به جمع برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب راه یافتند.

مهدی امیدبخش در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: با به پایان رسیدن داوری نهایی هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، نام روستای بریز از شهرستان لارستان، روستای اکبرآباد از شهرستان پاسارگاد و شهرک ولی‌عصر (عج) از شهرستان مرودشت استان فارس در زمره روستاهای راه یافته به مرحله پایانی این جشنواره دیده می‌شود.

وی بیان کرد آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی بیستم اسفندماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ به‌ صورت مجازی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان و نهادهای مشارکت‌کننده در این طرح برگزار خواهد شد.

امیدبخش اظهار داشت: معاونت امور فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی، هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را با مشارکت و همکاری سازمان‌ها، نهادهای دولتی و مردمی از جمله ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور با رویکرد مجازی برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در این دوره با وجود محدودیت‌هایی که بیماری کرونا به وجود آورد، نسبت به سال ۹۸ شاهد حضور گسترده‌تر روستاها، آبادی‌ها و عشایر بوده‌ایم، همچنین کیفیت و کمیت آثار ارسالی نیز از ارزش قابل توجهی برخوردار بوده است و در مجموع ۲ هزار اثر از سراسر کشور به این جشنواره ارسال شده است.

دیدگاه