پل دکتر خدادوست به زودی افتتاح می‌شود

  • 16 اسفند 1399 - 19:31
پل دکتر خدادوست به زودی افتتاح می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اعلام کرد که به زودی، پل دکتر علی‌اصغر خدادوست، رسما افتتاح خواهد شد.

اسماعیل صالحی شنبه ۱۶ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: پل دکتر خدادوست، در ورودی شهر جدید صدرا به طول بیش از ۱۰۰۰ متر، با هدف کمک به انتقال طرافیک خروجی آن شهر جدید به بلوار دکتر حسابی، اجرایی شده است.

صالحی اجرای این پروژه را نمودی از توان مهندسان شیراز در سال جهش تولید توصیف و اضافه کرد: این پروژه با توجه به قرار گرفتن در یکی از نقاط پرترافیک خودرویی و نبود امکان قطع ارتباط و مسدود کردن کامل مسیر، با مشکلات و دشواری‌های زیادی را خصوصا در بخش دهانه میانی که بیشترین ارتفاع را دارد، همراه بود.

معاون شهرداری شیراز در خصوص مشخصات فنی این پروژه عمرانی گفت: این پل با روش پیش تنیده به طول ۶۰۰ متر و ۱۳ دهانه به صورت تک ستون به صورت چپگرد از روی زیرگذر گلستان احداث شده است.

او با اشاره به دهانه قوسی ۷۵ متری در ارتفاع ۱۶ متر از کف زیر گذر ادامه داد: سازمان عمران شهرداری، مشاورین و تمامی عوامل کارگری و مهندسی توان ساخت بزرگترین پروژه های پل سازی حتی در زمان تحریم های همه جانبه را دارند.

صالحی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد کار عمرانی این پل طی ۱۰ ماه گذشته در اوج انتشار بیماری کرونا اجرا شده است، گفت: نمی گوییم این بیماری تاثیری در روند پروژه نداشت اما اگر بخشی از کارکنان در مرخصی اجباری بودند دیگر همکاران با توان دوچندان از توقف پروژه جلوگیری کردند که قدردان پشتکار و همبستگی تمامی عوامل هستیم.

دیدگاه