تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

تشکیل کمیته جلوگیری از ساخت و ساز در شیراز

  • 16 اسفند 1399 - 8:41
تشکیل کمیته جلوگیری از ساخت و ساز در شیراز

فرماندار شهرستان شیراز اعلام کرد که کمیته دائمی جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با مدیریت دفتر فنی استانداری فارس و دبیری فرمانداری و عضوی دستگاه قضایی، شهرداری، راه و شهرسازی، حهادکشاورزی و … در شیراز، ایجاد شده است.

محمدرضا امیری در نشست اضطراری که به دنبال بازدید میدانی از سکونتگاههای غیر رسمی و اراضی حومه شهر در محل فرمانداری شیراز برگزار شد، اضافه کرد: کمیته مذکور هر دو هفته یک بار برای بررسی مشکلات ساخت و سازهای غیر مجاز تشکیل جلسه خواهد داد و تمامی موارد شناسایی شده، مورد ارزیابی و واکاوی قرار خواهد گرفت. 

به گزارش ایسنا به نقل از فرماندار شهرستان شیراز، امیری بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های ارسالی از سوی شهرداری، امور اراضی و راه و شهرسازی، از سوی کمیسیون ماده ۹۹ و همچنین محاکم قضایی و برخورد قاطع با متخلفین تاکید کرد.

بحرینی دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در این نشست، وضعیت باغ شهری ها و تفکیک و ساخت و سازهای غیرمجاز زمین های زراعی با هدف تغییر کاربری را نگران کننده توصیف کرده و ساماندهی مشاوران املاک غیرمجاز منطقه را ضروری دانست. 

دادستان مرکز استان از عدم واگذاری انشعابات باغ شهری های غیر مجاز و برخورد قضائی با مدیران متخلف در این حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: پلمپ بنگاه های املاک غیرمجاز و متخلف، توسط اتحادیه مشاوران املاک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین در این نشست مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: با تاکیدات استاندار محترم و با هدف ساماندهی ساخت ساز های مجاور روستاهای اطراف شیراز، طرح های هادی این روستاها بازنگری و برخی مناطقی که خارج از طرح هادی ایجاد شده اند، با رعایت الزاماتی که حداقل شرایط را داشته باشند، به طرح هادی الحاق خواهند شد.

جمشیدی گفت: برای پاسخگویی به نیاز مسکن، مناطق مستعد ایجاد محیط مسکونی شناسایی و به این منظور اختصاص داده خواهد شد.

 اسکندرپور شهردار شیراز نیز با اشاره به وسعت حریم شهر شیراز، از دشواری های کنترل ساخت ساز در این محدوده وسیع سخن گفت و خواستار مشارکت همه دستگاه های مسئول در امر کنترل ساخت ساز و حفظ اراضی زراعی و باغات شد و اظهار داشت شهرداری آمادگی لازم برای ساماندهی حریم شهر را دارد.

امامی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت پیش آمده در حاشیه شهر شیراز و روستاهای اطراف بر ضرورت حمایت جدی و اختصاص امکانات کافی از سوی شهرداری و سایر دستگاه ها برای کنترل وضعیت موجود تاکید کرد.

دیدگاه