تداوم انتقادها از وضعیت ورزشگاه پارس شیراز

  • 06 اسفند 1399 - 8:37
تداوم انتقادها از وضعیت ورزشگاه پارس شیراز

بعد از اعلام ورزش و جوانان فارس مبنی بر آماده شدن ورزشگاه پارس و سپرده شدن وظیفه میزبانی رقابت‌های فوتبال لیگ یک کشور به این ورزشگاه، شاهد انتقادهای فراوانی از وضعیت چمن و سایر امکانات این ورزشگاه نوساز بوده‌ایم.

طی هفته‌های اخیر، بارها مربیان و بازیکنان تیم‌های مختلف، با انتقاد از وضعیت چمن ورزشگاه پارس شیراز، بی‌کیفیتی و نامناسب بودن زمین را عاملی مهم در افت کیفی بازی‌ها اعلام کرده و بر لزوم رسیدگی مسئولان به وضعیت این ورزشگاه تاکید کردند.

این انتقادها تنها محدود به مستطیل سبز و بازیکن و مربیان نبود، بلکه خبرنگاران و ورزشی نویسان هم از وضعیت نامناسب جایگاه و نداشتن دید مناسب به همه قسمت‌های زمین، انتقاد و گلایه داشتند.

به گزارش ایسنا، عملکرد متفاوت تیم فوتبال فجرسپاسی به عنوان یکی از نمایندگان شیراز در رقابت های این فصل لیگ آزادگان، در بازی‌های خارج از خانه نسبت به بازی‌های خانگی، نشان از وجود یک مشکل، فراتر از مسائل فنی و تیمی دارد.

برابر آمار، فجر شهید سپساسی در ۸ دیداری که روی زمین چمن ورزشگاه پارس برگزار کرده اند، تنها صاحب ۲ پیروزی شده اند! این در حالیست که زردپوشان شیرازی در ۷ دیدار خارج از شیراز، چهار بار به پیروزی رسیده اند.

این تفاوت نسبتا فاحش، از نظر بازیکنان، کادر فنی و مدیریتی فجرسپاسی، تنها یک علت دارد و آن هم زمین چمن نامطلوب ورزشگاه پارس است.

مدیرعامل باشگاه فجر شهید سپاسی در گفت و با ایسنا، گفت: بعضی ها می گویند چرا بیرون از خانه می برید اما در خانه مساوی می کنید؟ پس فراز و نشیب دارید! اما این طور نیست. مشکل ما این است که در شیراز زمین چمن مناسب نداریم.

عبدالرسول فلاح افزود: نمی خواهم از شخص خاصی ایراد بگیرم اما باید ساختار و بستر مناسب برای نتیجه گیری ما فراهم باشد. باید شرایط طوری باشد که اگر تیم ما به لیگ برتر صعود کرد، بتواند زیرساخت مناسب برای حضور در آن دسته را هم داشته باشد، اما در شیراز، فعلا داشته های ما همین است.

او خاطرنشان کرد: در ورزشگاه شهید دستغیب نمی توانیم بازی کنیم، چون می گویند زمین آن موکت است و علاوه بر آن، با توجه به شرایط کرونایی، رختکن هایش هم استاندارد نیست. در مورد ورزشگاه پارس هم، ما در ایجاد سازه و کاشت چمن شاید خوب عمل کرده باشیم، اما متاسفانه در حفظ و نگهداری آن مشکل داریم.

مدیرعامل باشگاه فجر شهید سپاسی گفت: پیشنهاد ما به مسئولان این بوده که در استادیوم حافظیه، چمن مصنوعی نصب کنند. استادیوم حافظیه از لحاظ جغرافیایی هم وضعیت بسیار مناسبی دارد. معمولا استادیوم ها را جایی می سازند که وجهه مناسبی هم داشته باشد و تیم های میهمان بتوانند نقاط زیبای شهر را ببینند.

او خاطرنشان کرد: من نمی گویم چرا در آن نقطه شهر، استادیوم پارس را ساخته اند چون دیگر دردی را دوا نمی کند، اما پیشنهاد ما این بود که می توانید استادیوم حافظیه را ظرف ۲۰ روز یا یک ماه، چمن مصنوعی کنید. مثل ورزشگاه سردار جنگل رشت یا ورزشگاه های دیگری که این کار را کرده اند.

فلاح ادامه داد: انتقال بازی های ما به حافظیه، این فرصت را هم به وجود می آورد تا تعمیرات و تجهیزات لازم در ورزشگاه پارس انجام شود. به این ترتیب تا چندماه دیگر می توانیم صاحب دو ورزشگاه با زمین چمن مناسب در شیراز داشته باشیم و در فصول مختلف از آنها استفاده کنیم.

مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی گفت: چندین دهه است که در فوتبال هستم. هر چند سال یک بار، چند میلیارد تومان برای چمن حافظیه هزینه شده اما هیچ گاه جواب نداده است. به این دلیل بود که چنین پیشنهادی دادیم. این را هم بگویم که ورزشگاه پارس بسیار زیباست اما در حال حاضر، اگر ما بتوانیم از ورزشگاه حافظیه استفاده کنیم، به نفعمان است.

دیدگاه