رهایی ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار در شیراز

  • 05 اسفند 1399 - 10:45
رهایی ۲ محکوم به قصاص از چوبه دار در شیراز

رئیس کل دادگستری فارس از رهایی دو نفر دیگر از محکومین به قصاص نفس در استان با جلب رضایت اولیای دم با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف فارس خبر داد.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی با اعلام این خبر بیان کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف و سیاست‌های تحولی قوه قضائیه در حل و فصل دعاوی و توسعه حل اختلاف از طریق برقراری صلح و سازش، اعضای شعب ۴۲و ۴۹ زندان شورای حل اختلاف شیراز در انجام وظیفه ذاتی خویش مبادرت به تشکیل چندین جلسه صلحی در محل شورا و همچنین حضور در منزل خانواده اولیای دم کردند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری فارس، او افزود: با برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های مقتولان، اولیای دم رضایت بی‌قید و شرط خود را نسبت به قاتلان اعلام کردند.

رئیس دادگستری فارس ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های اعضای شوراهای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش ، اقدام خانواده‌های اولیاء دم در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را باارزش و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد : گذشتی که از روی قدرت باشد، نه به‌ خاطر ضعف، بسیار ارزشمند است، چرا که گذشت کار بزرگان و اولیای خداست.

موسوی خاطرنشان کرد: کسی‌که امداد و نصرت خدا با او همراه نباشد، نمی‌تواند گذشت کند.

او ضمن قدردانی از خانواده‌های اولیاء دم افزود: اقدام بسیار نیک و بزرگی که این دو خانواده با گذشت از اجرای حکم قصاص قاتل عزیزان‌شان انجام دادند.علی‌رغم اینکه هنوز داغ از دست دادن فرزندان شان را در دل دارند قطعا اجر و پاداش آنان نزد خداوند محفوظ است.

دیدگاه