تامین ۴ سی‌تی اسکن برای فارس با کمک بانک جهانی

  • 01 اسفند 1399 - 12:46
تامین ۴ سی‌تی اسکن برای فارس با کمک بانک جهانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که ۴ دستگاه سی تی اسکن به تجهیزات موجود بیمارستان‌های فارس، از محل تسهیلات بانک جهانی، اضافه می‌شود.

دکتر مهرزاد لطفی در حاشیه برگزاری هجدهمین پویش “ره سلامت” اعلام کرد: ۴ دستگاه سی تی اسکن از محل تسهیلات بانک بهداشت جهانی برای تجهیز بیمارستان‌های شهید دکتر فقیهی، شهید دکتر چمران شیراز، شهید مطهری شهرستان مرودشت و بیمارستان حضرت قائم فیروزآباد تامین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، لطفی اضافه کرد: همچنین سه دستگاه سی‌تی اسکن دیگر نیز در بیمارستان های لامرد، کازرون و نی ریز به تازگی از محل اعتبارات داخلی به بهره برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: دستگاه های سی تی اسکن در حال حاضر در خط نخست تشخیص کووید۱۹ کاربرد دارند و به تشخیص درگیری ریه ها کمک می کند.

او علت اصلی مرگ و میر در بیماران کووید۱۹ را درگیری ریه برشمرد که با این دستگاه ها تشخیص داده می شود و در ادامه درمان نیز به ارزیابی روند بهبودی و وضعیت بیمار کمک می کند.

لطفی در مورد پویش ره سلامت گفت: با ابتکار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وجود شیوع کروناویروس، پروژه های بسیاری امسال در تمام نقاط کشور آماده افتتاح شده اند که این پروژه ها همانگونه که از نام پویش ره سلامت پیداست به سلامت مردم کمک می کند و به مرور در نقاط مختلف کشور برای ارایه خدمات بیشتر و بهتر به بیماران، به بهره برداری می رسند.

دیدگاه