افتتاح ۴۲ طرح در شیراز با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری

  • 22 بهمن 1399 - 8:10
افتتاح ۴۲ طرح در شیراز با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری

۴۲ پروژه عمرانی، فرهنگی، تفریحی و خدماتی با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان در دهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری در کلانشهر شیراز به بهره‌برداری رسید. 

معاون پارلمانی رییس جمهوری، عصر سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از تقاطع زیرگذر استاد بهمن بیگی و بوستان کوهستانی سایه، گفت: وحدت و همدلی در فارس مایه دلگرمی است و مدیریت استاندار فارس به عنوان محور این همدلی جای تقدیر دارد.

حسینعلی امیری، همچنین ایجاد نشاط در جامعه را یکی از مصادیق حقوق شهروندی دانست و اظهار داشت: این مقوله باید به عنوان یکی از ارکان مهم مد نظر مسوولان قرار گیرد.   

وی، در بخش دیگری از سخنان خود از مردم فارس به ویژه شیراز به عنوان مردمی فرهیخته، اهل ادب، آداب و شعر و مناجات یاد کرد.

افتتاح ۱۴۶ پروژه در دوران کرونا در فارس کار بزرگی است

استاندار فارس نیز در این آیین بیان کرد: تلاش‌های خوبی در حوزه ایجاد فضای سبز در شیراز انجام شده و امیدواریم مردم منطقه و شهروندان بیش از پیش از امکانات بهرمند شوند.

عنایت‌الله رحیمی افزود: ۱۱۴۶ پروژه با صرف ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر ۹۹ در فارس افتتاح شد که در این دوران کرونا کار بزرگی است.

شاخص‌ طرح‌های افتتاح شده در شیراز در دهه فجر، زیرگذر بهمن بیگی و پارک سایه است

شهردار شیراز در مورد زیرگذر تقاطع استاد بهمن بیگی که در این آیین به بهره‌برداری رسید گفت: این زیرگذر که ۴۵۰ مترمربع طول و بیش از ۱۵ متر عرض دارد، با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در تقاطع بلوار امیرکبیر و بزرگراه مهندسین احداث شده است.

حیدر اسکندرپور اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ۱۱ کیلومتر فیبرنوری احداث، ۳۰ هزار مترمربع تملک زمین، ۲ کابل فشار قوی و ۲ کیلومتر لوله آب نیز جابه جا شده است.

وی، با بیان اینکه فاز نخست تقاطع استاد بهمن بیگی نیز در تابستان ۹۹ افتتاح شده بود، گفت: هدایت مستقیم وسایل نقلیه سنگین از ورودی جاده بوشهر به طرف کمربندی، تکمیل رینگ پیرامونی شهر و تقسیم ترافیک در ورودی جنوب غرب شهر از اهداف احداث این پروژه است.

اسکندرپور در مورد بوستان سایه نیز بیان داشت: این بوستان در زمینی به مساحت ۹.۵ هکتار و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در شمال بلوار رسول اعظم (ص) جنب بوستان نماز شیراز احداث شده و هدف از ساخت آن افزایش سرانه فضاهای ورزشی و تفریحی شرق شیراز است.

وی، یکی از ویژگی‌های مهم بوستان سایه را مناسب سازی آن برای معلولان و جانبازان دانست و افزود: در این بوستان چهار هکتار فضای سبز، آبنما، آبشار و دریاچه مصنوعی اجرا شده است و جزو بوستان‌های دوستدار کودک به شمار می‌آید.

اسکندرپور اضافه کرد:بوستان سایه، نخستین بوستان کوهستانی معلولان است که با وجود اختلاف سطح ۷۰ متری در این بوستان، هیچ پله‌ای در آن بکار برده نشده است.

شهردار شیراز در مورد سایر پروژه‌هایی که به صورت همزمان امروز (بیست و یکم بهمن ماه ۹۹) در این شهر افتتاح شد، گفت: پارک ترافیکی بوستان مادر، بوستان ریاضی و نجوم، بهسازی محلات، نورپردازی تقاطع‌ها، منظر فضای سبز خلیج فارس و فضای شهری عدالت از جمله این پروژه‌هاست.

دیدگاه