تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

واکسیناسیون کارکنان درمانی شیراز ضد ویروس کرونا آغار شد

  • 21 بهمن 1399 - 14:34
واکسیناسیون کارکنان درمانی شیراز ضد ویروس کرونا آغار شد

همزمان با سراسر کشور، واکسیناسیون ضد بیماری کووید ۱۹ با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و جمعی از مسوولان سلامت در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز سه‌شنبه با حضور در آیین آغاز این واکسیناسیون در بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، گفت: امروز در فاز نخست با هماهنگی انجام شده ۴۶۰ دوز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص یافت.

دکتر مهرزاد لطفی ضمن تقدیر از جانفشانی های یک ساله مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا، افزود: این واکسن در مرحله نخست به کارکنان بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها به عنوان مدافعان خط مقدم مبارزه با این ویروس تزریق و در مراحل بعدی به کارکنان بخش های دیگر درگیر کروناویروس تزریق می شود.

او ادامه داد: واکسیناسیون با اولویت پرسنل در بخش های مراقبت های ویژه مراکز درمانی کرونا آغاز می شود و با ورود محموله های بعدی واکسن، بر اساس اولویت بندی، سایر کارکنان بخش درمان و بهداشت و گروه های آسیب پذیر واکسینه می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:  در گام نخست ۳۰۰ دوز واکسن روسی خریداری شده به کارکنان بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان فارس تزریق می‌شود.

لطفی گفت: بر اساس برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین گروه هدف دریافت این واکسن، کارکنان بخش های مراقبت ویژه هستند و سه پایگاه تزریق پیش بینی شده است.

 وی با بیان اینکه مردم و کادر بهداشت و درمان در طی یک سال گذشته، ایام سختی را سپری کرده اند، نسبت به اثربخشی این واکسیناسیون در کاهش این چالش ها ابراز امیدواری کرد و بر ضرورت برنامه ریزی دقیق برای اجرای مطلوب این اقدام در استان و هماهنگ با دیگر مناطق کشور تاکید کرد.

لطفی گفت: پنج درصد از کل واکسن‌های تامین شده در کشور به فارس اختصاص خواهد یافت، واکسن کرونا باید در شرایط استانداردی حمل و نگهداری شود، این واکسن باید در محیط با درجه منهای ۲۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود و به همین دلیل در فازهای مختلف، تامین، توزیع و تزریق خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت استان فارس در مبارزه با همه‌گیری کووید۱۹ را با استناد به آمارها، نسبت به سایر استان‌ها بهتر ارزیابی و اضافه کرد که نسبت مرگ به ابتلا در این استان بسیار کمتر از میانگین کشوری است؛ در بررسی آمارها میانگین مرگ در کشور ۴.۷ و در استان فارس ۱.۷ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آغاز این واکسیناسیون به معنی پایان کرونا نیست، گفت: برای پایان چرخه های انتقال این ویروس، لازم است همه به رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری و عادی انگاری پایبند باشند.

دیدگاه