تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024

سهم ۱۲ درصدی شهر صدرا از طرح اقدام ملی مسکن

  • 20 بهمن 1399 - 11:12
سهم ۱۲ درصدی شهر صدرا از طرح اقدام ملی مسکن

عضو هیت مدیره شرکت عمران صدرا با بیان اینکه از ۴۰۰ هزار واحد پیش‌بینی شده در طرح اقدام ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، ۲۰۰ هزار واحد سهم شهرهای جدید است، گفت: ۱۲ درصد از این ۲۰۰ هزار واحد معادل ۲۱ هزار واحد سهم شهر صدرا است.

صدرا جزو شهرهای جدید است که در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.

ابراهیم بهاروند دوشنبه ۲۰ بهمن در یک کنفرانس خبری با اشاره به تعریف طرح اقدام ملی مسکن در سه قالب ثبت‌نام در سامانه توسط متقاضیان، پروژه‌های مشارکتی و واگذاری و تعهد ساخت، خاطرنشان کرد: تا امروز در شهر صدرا در هر سه بخش تفامه نامه‌هایی منعقد شده است.

او ادامه داد: تاکنون ۷ هزار واحد به صورت واگذاری با تعهد ساخت و مشارکتی منجر به انعقاد قرارداد شده و ۲۵۰۰ واحد نیز تاکنون در حوزه ثبت نام متقاضیان عقد قرارداد شده است.

عضو هیت مدیره شرکت عمران صدرا با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن مبالغ مورد نیاز را به حساب واریز کرده‌اند، گفت: این امر نشان می‌دهد پروژه‌های مسکن تعریف شده در قالب اقدام ملی مسکن گران نبوده و دارای توجیه اقتصادی است.

بهاروند، قیمت مسکن در طرح اقدام ملی براساس قیمت تمام شده محاسبه می‌شود و به آنها ضریب تعدیل تعلق می‌گیرد.

او همچنین اضافه کرد: تسهیلات یکصد میلیون تومانی صندوق یکم نیز قرار است به یکصد و ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

عضو هیت مدیره شرکت عمران صدرا، برآورد ضمنی قیمت هر متر مربع اقدام ملی مسکن را بین ۴ تا ۵ میلیون تومان در شهر جدید صدرا اعلام کرد و گفت: اراضی مورد نیاز برای پروژه‌های اقدام ملی مسکن در شهر صدرا آماده شده است.

بهاروند خاطرنشان کرد: در این پروژه دولت به جز اعمال تخفیف در قیمت زمین و تقسیط آن، هیچ یارانه دولتی دیگری پرداخت نمی‌کند و در حال حاضر بهترین گزینه برای خانه دار شدن است.

دیدگاه