پرداخت ۲۲ میلیارد تومان وام بلاعوض برای مسکن نیازمندان فارس

  • 19 بهمن 1399 - 11:33
پرداخت ۲۲ میلیارد تومان وام بلاعوض برای مسکن نیازمندان فارس

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس یادآور شد که تاکنون بیش از ۲۲۴ میلیارد ریال تسهیلات رایگان برای بهسازی یا احداث مسکن اقشار آسیب‌پذیر جامعه هزینه شده است.

عطاءالله زمانی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه  ۲۲۴میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال وام رایگان برای بهسازی و ساخت مسکن مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر در این استان امسال پرداخت شد، گفت: ساخت مسکن مددجویان تابستان امسال همزمان با سفر دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری به استان کلید خورد. 

به گزارش بنیاد مسکن فارس، زمانی بیان کرد:‌ این وام هیچ سودی ندارد و بلاعوض است که در قالب تفاهم نامه بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد استان و اقشار آسیب پذیر که زیر چتر حمایتی نهادهای امدادی نیستند ساخته می‌شود.

زمانی مبلغ هر فقره وام رایگان را ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در کنار این، ۵۰۰ میلیون ریال نیز به صورت تسهیلات کم بهره در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد تا بتوانند واحدهای مسکونی را بهسازی یا بازسازی و یا نوسازی کنند.

او با بیان اینکه این بنیاد تلاش‌های وافری برای خانه دار شدن مددجویان و اقشر نیازمند انجام داده است، اظهار کرد: تلاش ما برای ایجاد سرپناه طبقه محروم و نیازمند در راستای ترویج معارف است.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس، امر به معروف و نهی از منکر را یک اصل اساسی دانست که باید همگان برای احیای آن و تعظیم شعائر دینی تلاش کنند و گفت: حتی یک لحظه نباید از فریضه امر به معروف و نهی از منکر غفلت کنیم و همیهش و همه حال برای احیای آن بکوشیم.

زمانی با تاکید بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌ها گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه اجتماعی اسلام است که همه مردم و مسوولان باید در این امر، احساس مسوولیت کنند.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت اجرایی شدن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان توسط سازمان‌ها و نهادها دبیرخانه ستاد باید فعالانه نسبت به پیگیری اجرای مصوبات اقدام کرده و هر جلسه گزارشات اقدامات انجام گرفته ارائه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  و رعایت موازین شرعی زیر ساخت‌های لازم باید آماده شود در این زمینه بنیاد مسکن در طرح‌های مسکونی آیین نامه مدیریت دارد و به خوبی برای استفاده مردم در مجتمع‌های مسکونی فضای معنوی و فرهنگی دیده شده است.

دیدگاه