تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024

کُل متقاضیان مسکن ملی باید تعیین تکلیف شوند

  • 15 بهمن 1399 - 15:29
کُل متقاضیان مسکن ملی باید تعیین تکلیف شوند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه باید تکلیف کُل متقاضیان مسکن ملی سراسر کشور تعیین و کار نهایی شود، گفت: استان‌ها نباید متقاضیانی در کارتابل داشته باشند مگر اینکه متقاضی به پروژه معرفی، حذف شده، واجد شرایط نباشد یا انصراف داده باشد.

محمود محمودزاده چهارشنبه ۱۵ بهمن در جلسه هماهنگی تسریع اجرای طرح اقدام ملی مسکن استان فارس، افزود: طرح اقدام ملی مسکن به شکل کامل و ۱۰۰ درصد بر پایه خودش طراحی و مستقر شده و از ابتدا کمترین دید را به کمک‌های دولتی و سایر منابع یارانه‌ای داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل راه و شهرسازی فارس، محمودزاده گفت: در بحث احداث مسکن در کشور ۲ راه‌حل وجود داشت، یکی اینکه مانند بسیاری از دیگر بخش‌ها با توجه به تنش‌های اقتصادی اقدامی انجام ندهیم و منتظر بمانیم و دوم اینکه در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده و بتوانیم به خانه‌دار شدن بخشی از جامعه کمک کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در همه استان‌های کشور پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن از پروژه‌های در حال اجراست، از اجرایی شدن حدود ۵۰۰ هزار واحد در قالب این طرح خبر داد و گفت: برخی پروژه‌های مسکن ملی در بسیاری از استان‌ها در مراحل سفت کاری و نازک کاری قرار دارند.

محمودزاده افزود: علاوه بر ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی که در قالب تعهد اجتماعی در کشور احداث خواهد شد، ۸۰۰ هزار واحد نیز در قالب امضای تفاهم‌نامه با برخی مجموعه‌ها از جمله آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و مسکن کارگری عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: در استان فارس با توجه به گستردگی استان و تاثیر ویژه‌ای که در نتایج طرح اقدام ملی مسکن دارد، انتظار تامین زمین، نهایی شدن وضعیت برخی متقاضیان و سرعت گرفتن روند صدور پروانه را داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی برای متقاضیان مسکن ملی افزود: در بسیاری از استان‌ها پروژه‌ها با پیش پروانه شروع شده و بنابراین ضرورت دارد که با همکاری و تعامل ویژه‌ای مسکن و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها روند اجرا پروژه‌ها سرعت و شتاب گیرد.

محمودزاده ادامه داد: اگر بخواهیم کارها را به شکل عادی پیش ببریم کارها با تاخیر همراه خواهد بود و همین تاخیرها باعث افزایش قیمت خواهد شد که باید در این زمینه پاسخگوی متقاضیان باشیم.

براساس این گزارش، همزمان با سفر معاون وزارت راه و شهرسازی، به مناسبت دهه فجر، عملیات اجرایی پروژه ۲۴۰ واحدی برکت، از پروژه های مسکن اقدام ملی شیراز، آغاز شد.

دیدگاه