فوتبال دسته یک؛ نخستین بُرد خانگی تیم قشقایی شیراز رقم خورد

  • 13 بهمن 1399 - 18:46
فوتبال دسته یک؛ نخستین بُرد خانگی تیم قشقایی شیراز رقم خورد

تیم فوتبال شهدای قشقایی شیراز پس از ۱۰ هفته به نخستین بُرد خانگی خود در رقابت‌های فوتبال دسته یک کشور مقابل شهرداری آستارا دست یافت.

به گزارش ایرنا در این بازی که از هفته دوازدهم لیگ آزادگان، عصر دوشنبه در ورزشگاه پارس شیراز برگزار شد، تیم میزبان با نتیجه یک بر صفر حریف خود را که در رده چهارم جدول جای داشت، شکست داد.

دیدار این ۲ تیم در نیمه نخست بازی، پُر تحرک و جذاب بود و هر دو تیم میل به پیروزی داشتند از این رو در این نیمه شاهد خلق فرصت‌هایی بودیم که روی دروازه تیم ها ایجاد شد و ۲ بار هم تیر دروازه قشقایی به لرزه در آمد.

تیم قشقایی در این دیدار با ۲ تغییر به میدان آمد، بدین ترتیب رضا کاخساز برای نخستین بار درون دروازه قرار گرفت و امین هاشمی فرد هم از خط دفاع به حمله آمد تا مشکل گلزنی تیم قشقایی را حل کند اما این بازیکن پُر جنب و جوش، خوب از سوی هافبک‌ها حمایت نشد.

غبیبت صابر محمدی و مصطفی کیانی، ۲ بازیکن تاثیرگذار قشقایی به دلیل مصدومیت موجب شد سرمربی این تیم تغییراتی هم در میانه میدان انجام دهد.

در آن سوی میدان هم تیم شهرداری آستارا که وضعیت خوبی با قرار گرفتن در رده چهارم جدول دارد، سعی داشتند با پاس کوتاه و رساندن توپ به آرش افشین بازیکن سابق تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان به گل برسند که در این نیمه خطرناک ظاهر شدند که حاصل آن ۲ بار تیر دروازه تیم قشقایی را به لرزه در آورند تا نشان دهند همچنان می‌خواهند به عنوان مدعی در بالای جدول باقی بمانند.

دقیقه ۹ بازی اشتباه مدافعان تیم قشقایی می‌رفت تا کار دست این تیم دهد اما ضربه آرش افشین که قدری عجله کرد توپ توسط دروازه‌بان تیم قشقایی مهار شد.

۲ دقیقه بعد تیم شهرداری آستارا که تقریبا نبض بازی را در دست گرفته بودند و با ارسال از جناحین سعی داشتند به گل برسند، ضربه مهاجم این تیم تیر عمودی دروازه تیم قشقایی را به لرزه در آورد و میزبان خوش شانش بود که دروازه‌اش باز نشد.

پس از فرو کش شدن حملات تیم میهمان، در دقیقه ۱۷ مرتضی سنجانکی مهاجم تیم قشقایی در حالی که با دروازه‌بان تیم شهرداری آستارا تک به تک شد، اینقدر تعلل کرد تا مدافعان میهمان این فرصت خوب را از تیم میزبان بگیرند، سنجانکی باید زمانی که توپ را به سمت راست برد به سوی دروازه شلیک می‌کرد که این کار را انجام نداد تا در محاصره مدافعان قرار گیرد و خطر رفع شود.

دقیقه ۲۳ بازی هم ضربه مهاجم تیم قشقایی با واکنش سجاد مسعودی دروازه‌بان تیم شهرداری آستارا دفع شد اما ۲ دقیقه بعد ضربه سر رضا فخری بازیکن تیم شهرداری برای دومین بار به تیر افقی دروازه تیم قشقایی اصابت کرد و به بیرون رفت تا این بار هم تیر دروازه ناجی میزبان شود.

سرانجام نیمه نخست بدون ردو بدل شدن گل پایان یافت.

نیمه دوم و برتری قشقایی شیراز

اما در نیمه دوم این تیم میزبان بود که بازی را بهتر آغاز کرد و تیم میهمان هم به دنبال ضد حمله بود و در دقیقه ۵۰ ضربه سر مرتضی سنجانکی مهاجم تیم میزبان به طور خطرناکی از روی دروازه شهرداری آستارا به بیرون رفت تا شاگردان داریوش هرمزی سرمربی تیم شهدای قشقایی شیراز نشان دهند در این نیمه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

دقیقه ۵۷ هم ضربه جعفر حسین پور با واکنش دروازه‌بان تیم شهرداری به کرنر رفت و در دقیقه ۶۲ هم میزبان بر روی یک کار ترکیبی، صاحب یک فرصت خوب شدند اما ضربه امین هاشمی فرد شدت نداشت و توپ به دروازه‌بان شهرداری آستارا رسید.

تعویض های کارساز تیم قشقایی

دقیقه ۷۲ سرمربی تیم شهدای قشقایی شیراز برای تقویت تیمش دست به ۲ تغییر زد و دو بازیکن تازه نفس را به بازی آورد تا برتری تیمش در میانه میدان ادامه داشته باشد و سه دقیقه بعد میزبان به خواسته‌اش رسید. 

گل قشقایی 

دقیقه ۷۵ روی فشاری که بازیکنان قشقایی به دفاع میهمان آوردند منجر به اشتباه آنها شدند و توپ به مرتضی سنجانکی رسید تا این بازیکن در مصاف تک به تک با دروازه‌بان با یک بغل پای دقیق تور دروازه تیم شهرداری آستارا را به لرزه درآورد تا میزبان به حقش در نیمه دوم که بهتر بازی کرده بود، برسد.

بازی همچنان با برتری تیم میزبان ادامه داشت و آنها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و حتی در دقیقه ۸۸ هم می‌توانستند برای دومین بار دروازه تیم میهمان را باز کنند که مهاجم تیم قشقایی قدری در زدن ضربه آخر عجله کرد تا این بازی با همان نتیجه یک بر صفر به سود تیم شهدای قشقایی شیراز پایان یابد واین تیم از بحران نُبردن خارج شود.

تیم فجر شهید سپاسی شیراز به رده سوم جدول صعود کرد

اما در این هفته، تیم فجر شهید سپاسی شیراز در بابل میزبان تیم رایکای این شهر بود که این بازی با ۲ گل سعید زارع که در دقایق هشت و ۸۰ به ثمر رساند به سود تیم فجر سپاسی پایان یافت تا شاگردان علی کلانتری با کسب سه امتیاز حساس، شهر بابل را ترک کنند تا تیم‌های شمالی در این هفته مغلوب شیرازی‌ها شوند.

هم اینک در جدول رده بندی پس از انجام ۱۲ بازی، تیم هوادار تهران با ۲۴ امتیاز صدرنشین است، مس کرمان با ۲۱ امتیاز در مکان دوم قرار دارد، تیم فجر شهید سپاسی شیراز با ۲۰ امتیاز سوم شد، استقلال خوزستان هم با ۱۹ امتیاز چهارم است و شهرداری آستارا با این شکست و سه پله سقوط با ۱۸ امتیاز به رده هفتم رفت.

تیم شهدای قشقایی شیراز هم با ۱۱ امتیاز از منطقه خطر دور شد و در رده شانزدهم ایستاد.

در رقابت‌های فوتبال دسته یک باشگاه‌های ایران جام آزادگان ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی، تیم‌های اول و دوم جدول راهی لیگ برتر دوره بیست و یکم خواهند شد و ۲ تیم انتهای جدول به دسته دوم سقوط می‌کنند.

تیم‌های گل ریحان البرز با ۹ امتیاز و نود ارومیه هم با هفت امتیاز در قعر جدول هستند.

دیدگاه