تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024

صدور ۱۵۶ میلیون دلار کالا از فارس طی ۱۰ ماه

  • 12 بهمن 1399 - 10:01
صدور ۱۵۶ میلیون دلار کالا از فارس طی ۱۰ ماه

مدیرکل گمرکات فارس گفت: طی ۱۰ ماه منتهی به ابتدای بهمن امسال، بیش از ۱۵۶ میلیون دلار کالا از گمرک‌های استان به خارج از کشور صادر شده است.

خداداد رحیمی گفت: طی ۱۰ ماه منتهی به پایان دی ۳۷۷ هزار و ۹۷۲  تُن کالا به ارزش ۱۵۶ میلیون ۲۸۱ هزار و ۱۱۴ دلار از طریق گمرکات فارس به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۰درصد و ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رحیمی افزود: در ۱۰ ماهه امسال کالاهای صادراتی از فارس به ۵۶ کشور جهان صادر شده که عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، چین، کویت، آلمان، امارات متحده عربی، قطر و ویتنام عمده کشورهایی مقصد صادرات کالاهای فارس بوده است.

رحیمی ادامه داد: محصولات صادراتی استان فارس عبارتند از اوره، آلومنیوم، گوجه فرنگی، محصولات لبنی، شیره و عصاره شیرین بیان، استعمران، رزین‌های آلکید اصلاح شده، دستگاه‌های مبدل حرارتی و انجیر که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس بیان کرد: در همین مدت بین کالاهای صادراتی استان رزین‌های آلکید اصلاح شده از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۲۶ درصد و ۱۹۸درصد درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گمرک فارس، رحیمی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه منتهی به پایان دی ماه امسال مقدار ۲۱ هزار و ۲۳۸ تن کالا به ارزش  ۸۷ میلیون و ۶۷۲  هزار و ۵۸۸ دلار از طریق گمرکات فارس به کشور وارد شده است.

او عنوان کرد: کالاهای وارداتی از ۳۴ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین، برزیل، ترکیه، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، اندونزی و پاراگوئه و هند است.

رحیمی به تعداد مسافران ورودی از طریق مرز هوایی فارس هم اشاره و اضافه: طی ده ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین‌المللی و کاهش چشمگیر پروازهای خارجی مجموعا تعداد  ۳۳ هزار و ۷۳۶ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان به کشور وارد شده‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۵۸۲ نفر ایرانی و ۷۱۵۴ نفر هم خارجی بوده‌اند.

او همچنین افزود: تعداد ۳۲ هزار و ۶۲۰ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده‌اند که از این تعداد ۲۶هزار و ۱۹۵ نفر ایرانی و ۶۴۲۵ نفر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل گمرکات فارس گفت: طی مدت مذکور همشهریان فارس تعداد ۵۶۶ بسته کالاهای هدیه و سوغات به ارزش ۱۶ هزار و ۷۳۷ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت و تعداد ۴۳۲۷ بسته پستی به ارزش ۵۹ هزار و ۷۰۶ دلار به خارج از کشور ارسال کرده‌اند.

دیدگاه